גיסו של ערן מזרחי ישיב לקופת הכינוס רווחים מההשקעה אצלו

לדברי עו"ד איתן ארז - הנשען בבקשתו על פסיקה בפרשת מיידוף - מדובר ברווחים פיקטיביים, שהם חלק מכספי הקרן של משקיעים שמזרחי מואשם בהונאתם

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסי החייב ערן מזרחי, מנהל ההשקעות מסביון, המואשם בהונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים, הגיש היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לחייב את גיסו של מזרחי, שחר פרנק, להשיב לקופת הכינוס את הרווחים שהשיג מהשקעות אצל מזרחי בסכום של כ-60 אלף דולר.

מבחינה משפטית, מדובר בבקשה חדשנית שיכולה להוות תקדים, שכן היא נשענת על פסיקה שניתנה בפרשת ברנרד מיידוף בארה"ב - שם הנאמן לנכסיו של מיידוף תבע משקיעים שגרפו רווחים.

מהבקשה של עו"ד ארז עולה כי בחקירתו של הגיס במשרדו של הכונס, הודה פרנק כי קיבל "רווחים" מ"השקעותיו" אצל מזרחי בסך שבין 50 ל-60 אלף דולר. לטענת עו"ד ארז, מדובר ברווחים לא אמיתיים, אלא בחלק מכספי קרן ההשקעה של משקיעים אחרים שהועברו לגיס, זאת בדומה למקרה של מיידוף.

בתגובה לדרישה של עו"ד ארז, שלח פרנק מכתב שבו טען כי הוא "רכש" חוב של נושה אחר של מזרחי, וכי הוא מקזז חוב זה שנקנה כנגד חובת השבת הרווחים. ואולם לדברי עו"ד ארז, מדובר ברכישת חוב פיקטיבית, כיוון שבחקירתו של פרנק הוא כלל לא סיפר אודות רכישת החוב.

עו"ד ארז טוען בבקשתו כי לא הגיוני שפרנק יבצע "תרגיל שכזה" ובכך יקזז את חובו לקופת הכינוס, תוך שהוא "עוקף בתור" את יתר הנושים האומללים, אשר אינם קרובי משפחתו של החייב ואשר לא היו בידיהם הכספים או המידע המוקדם אודות קריסת החייב.

בבקשה טוען עו"ד ארז גם כי פרנק הוא איש עסקים מנוסה, שבמאי האחרון ביצע "אקזיט" של חברת היי-טק בשם אקסטרים-איי.או בסך של כ-400 מיליון דולר. לדברי ארז, ממידע שהתקבל עולה כי בידיו של פרנק נותר סכום של כ-10 מיליון דולר.

מירמה והלבנת הון

עו"ד ארז מונה למנהל המיוחד לנכסיו של מזרחי במסגרת הליך פשיטת-הרגל המתנהל נגדו. במסגרת ההליך נערכו עד כה עשרות תשאולים וחקירות של בני משפחתו, מקורביו ונושים אחרים, שמסרו מידע ומסמכים בנוגע לנכסיו של מזרחי בארץ ובחו"ל.

במקביל להליך האזרחי נגד מזרחי מתנהל נגדו הליך פלילי, שהחל לפני מספר שבועות בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. מזרחי, הנתון במעצר עד תום ההליכים, נעצר במאי, וכתב האישום נגדו מגולל פרשת מירמה והלבנת הון מתוחכמת.

לטענת הפרקליטות, מזרחי הציג את עצמו בכזב כמנהל השקעות בפני 94 יחידים ומשפחות, שיכנע אותם להשקיע אצלו סכום כולל של 45 מיליון שקל, ולקח אותם לכיסו.

לפי כתב האישום, מזרחי השתמש בכספי הגניבה כדי לחיות חיי פאר, שכללו רכישת וילה בסביון ורכבי יוקרה לו ולבני משפחתו. בנוסף מואשם מזרחי בהלבנת הון בסך 250 מיליון שקל.