איש הטקסטיל אבי גרוס ישקיע עד 2 מיליון דולר ב-EVS

‎‎בעבר היה גרוס אמור לרכוש חלק ממניות תנובה מידי מאיר שמיר ■ ‏‎‎הוא ישקיע בשלב הראשון 500 אלף דולר, יעמיד הלוואה של 300 אלף דולר ויקבל אופציות להשקעות נוספות‏

‏ ‎‎איש העסקים אבי גרוס, שבעבר היה אמור לרכוש חלק ממניות תנובה ממאיר שמיר, משקיע כעת בחברה אחרת - שגם היא הייתה קשורה לשמיר. גרוס ישקיע סכום שעשוי להגיע עד 2 מיליון דולר ב-‏EVS ‏ (אלביט מערכות ראייה), שמפתחת ומייצרת מערכות לבחינת איכות הייצור, המיועדות להגברת היעילות ולשיפור איכות המוצר. הכסף מיועד לשמש להרחבת פעילות החברה במזרח הרחוק.

‏בשלב הראשון תנפיק ‏EVS‏ כ-5.3 מיליון מניות לגרוס, בתמורה ל-500 אלף דולר, לפי מחיר מניה של 9.5 סנטים, פרמיה של כ-15% על מחיר השוק. במקביל יעמיד גרוס ל-‏EVS‏ הלוואה בסך 300 אלף דולר, שניתנת להמרה למניות תוך חצי שנה, במחיר זהה להנפקה. אם גרוס יחליט שלא להמיר את ההלוואה למניות, תחזיר החברה את הסכום ב-12 תשלומים, בתוספת ריבית ליבור.

‏‏נוסף על כך יקבל גרוס שתי אופציות, הראשונה להשקעה של עד 200 אלף דולר במחיר מניה זהה, והשנייה להשקעה של עד מיליון דולר במחיר מניה של 20 סנט, עד פברואר 2015, בכפוף לתנאים מסוימים. במקרים מסוימים יוכל גרוס למנות דירקטור מטעמו לחברה.

‏‏בעלי השליטה הנוכחיים ב-‏EVS‏ הם המנכ"ל שמוליק (סאם) כהן וסמנכ"ל הכספים ירון מנשה, שרכשו את השליטה לפני שנה וחצי ממאיר שמיר ומחזיקים כל אחד בכ-28.6%. בהנחה שגרוס יממש את האופציות וימיר את ההלוואה למניות, הוא יגיע להחזקה של 19% בחברה, והחזקות כהן ומנשה יהוו יחד 38%.

‎‎יסייע במאמצי ההתרחבות במזרח

‏EVS‎‏ נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי של כ-6 מיליון דולר, ובקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי כ-370 אלף דולר בלבד. מתחילת השנה רשמה ‏EVS‏ הכנסות של 5.3 מיליון דולר, עלייה של 26.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2011, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-1 מיליון דולר.

‏‏גרוס הקים בארה"ב בשנות ה-90 חברת טקסטיל בשם ‏Divatex‏, שמייצרת בהודו ובסין, ומוכרת בעיקר לארה"ב ולאירופה. החברה עוסקת בתחום הטקסטיל הביתי - כלומר ספות, כריות, וילונות ומגבות - והיא אחת המובילות בתחומה בארה"ב.

‏גרוס מכר 80% מדיוואטקס ב-2007 ליצרנית הטקסטיל ההודית ‏Himatsingka‏, לפי שווי חברה של 75 מיליון דולר, ולאחרונה פרש גם מניהול החברה.

‏גרוס אמנם לא מתמנה לתפקיד רשמי ב-‏‏EVS‏, אך הוא צפוי לסייע לחברה במאמצי ההתרחבות במזרח, שם הוא מכיר את רוב חברות הטקסטיל המהוות לקוחות פוטנציאליות ל-‏EVS‏. כיום פועלת ‏EVS‏ במזרח באמצעות מפיצים, אך היא מתכננת לעבור לפעילות ישירה, וכבר גייסה כמה עובדים מקומיים בהודו ובסין.

‏‏"גרוס מביא אתו ידע וניסיון רב שצבר במשך שנים בתחום הטקסטיל העולמי", אמר מנכ"ל ‏EVS‏, כהן. "גרוס מאמין כמונו בצורך במוצרי החברה בשוק הטקסטיל וביכולותינו לחדור לשוק. רשת העסקים העולמית שלו תסייע לנו רבות בשיווק ובחדירה לשוקי המזרח".

‏‏‏גרוס ציין כי מצא ב-‏EVS‏ חברה חדשנית עם מוצרים מהפכניים לשוק הטקסטיל, והחמיא להנהלה על חזרת החברה לרווחיות וצמיחה. "מוצרים אלו עונים על צורך אמיתי בתעשייה אשר נסמכת כיום על בדיקות ידניות עתירות כוח אדם ומוגבלות מאוד באיכותן", אמר גרוס.

‏‏כאמור, גרוס היה אמור להיות חלק מקבוצת משקיעים שתכננה לרכוש את חלקו של שמיר בתנובה לפני שנה וחצי, כאשר חלקו בעסקה היה אמור להיות 97 מיליון שקל. לבסוף העסקה לא יצאה אל הפועל. ‏‎‎‏הכסף מיועד לשמש להרחבת פעילות אלביט מערכות ראייה במזרח הרחוק, שם מכיר גרוס את רוב חברות הטקסטיל המהוות לקוחות פוטנציאליות.‏