אפקט עמוד ענן: 3.4% ירידה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בנובמבר

במקביל, בנובמבר חלה ירידה משמעותית של 12% בכניסת תיירים לארץ ■ משרד התיירות ישקיע 15 מיליון שקל בקמפיינים שיווקיים בארה"ב, קנדה ורוסיה

אפקט עמוד ענן: ירידה של כ-3.4% בתנועת הנוסעים היוצאים ונכנסים אל נתב"ג בחודש נובמבר השנה לעומת נובמבר אשתקד וכן ירידה של 5.7% במספר הטיסות הבינלאומיות והפנים-ארציות - כך עולה מדוח סיכום הפעילות התעופתית בנתב"ג של רשות שדות התעופה (רש"ת).

בסך-הכול בחודש נובמבר, שבמחציתו החל מבצע עמוד ענן, עברו בנתב"ג כ-865 נוסעים ב-7,241 טיסות בינלאומיות ופנים-ארציות, המשקפות כאמור ירידות משמעותיות מזה זמן רב.

על-פי נתוני רש"ת, חברות התעופה הישראליות הטיסו במהלך נובמבר כ-303 אלף נוסעים, המהווים כ-38% מכלל הנוסעים שעברו בנתב"ג ומשקפים ירידה של כ-5.5% לעומת נובמבר שעבר.

מבין חברות התעופה הזרות, לופטהנזה הגרמנית רשמה ירידה חדה של כ-28% במספר הנוסעים, וזאת בשל החלטתה לעבור באוקטובר השנה למטוסים קטנים יותר, מטוסי צרי גוף.

ירידות במספר הנוסעים נרשמו בחברות תעופה זרות נוספות בחודש נובמבר השנה לעומת נובמבר 2011: ירידה של כ-14% רשמה אוסטריאן, יונייטד כ-10%, אליטליה 9%, דלתא כ-8%, יו אס איירווייס כ-8% ובריטיש איירווייס כ-5%.

עוד עולה מנתוני רש"ת כי המדינה אליה יצאו וחזרו לנתב"ג הכי הרבה נוסעים היא ארה"ב, עם כ-106 אלף נוסעים המהווים כ-13% מכלל הפעילות.

ירידה משמעותית בכניסת תיירים

הירידות האמורות עולות בקנה אחד גם עם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם בנובמבר חלה ירידה משמעותית של 12% בכניסת תיירים לארץ. ירידה הצפויה, כך על-פי הערכות תיירנים, להיות חדה יותר במהלך חודש דצמבר.

לאור המצב העגום שנוצר, הודיע היום (ד') משרד התיירות כי ישקיע 15 מיליון שקל בקמפיינים שיווקיים בארה"ב, קנדה ורוסיה לצורך עידוד התיירות לישראל, עם דגש על דרום הארץ.