האם מועצת הכבלים תצנזר את הסדרה "אופוריה"?

חברת המועצה אורלי יחזקאל דרשה להסיר את התוכנית של הוט, ש"מציגה את הנוער שלנו באור שלילי" ■ יו"ר איגוד הבמאים, יריב הורביץ: "צעד לכיוון איראן"

מועצת הכבלים והלוויין תדון הבוקר (ה') בדרישה להוריד את הסדרה "אופוריה" של הוט משידור.

כפי שנחשף ב"גלובס", חברת המועצה אורלי יחזקאל, יו"ר החברה לפיתוח מזרח ירושלים ובעבר מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, דורשת להסיר את התוכנית המשודרת בכבלים לאלתר, משום ש"הסדרה מציגה את הנוער שלנו באור נורא שלילי, כנוער שעוסק בסמים, סקס ואלימות, ללא עתיד ואחראי מבוגר. זו סדרה קשה, לא חינוכית, שלא מתאימה כלל וכלל. אולי מישהו רצה לזעוק משהו, אבל לטעמי הוא פספס והחטיא את המטרה".

יו"ר איגוד הבימאים, יריב הורביץ, אמר כי "זה צעד לכיוון איראן. יש חוק שמתיר לשדר תכנים באופי מסוים עם ההגבלות המתאימות. לעשות צנזורה זה צעד ענק אחורה. זה לא יעלה על הדעת ולא יכול לקרות, גוף שלטוני לא יכול לעשות את זה. התערבות בתכנים, לפי שיקולים זרים, הם קו אדום מוחלט. זו תחילת הסוף".

בהוט אמרו ל"גלובס" כי "'אופוריה' היא סדרת דרמה אשר שמה זרקור להורים שביננו, על כך שהנעורים הפכו לחוויה מסוכנת. האירועים בסדרה נכתבו, בין היתר, בהשראת רצח הנער רענן לוי, שנרצח בשנת 2004, במהלך בילוי במועדון אליו יצא עם חבריו.

"הסדרה מביאה נקודת מבט אותנטית אל החוויות שבני-נוער נחשפים להם מדי יום, דרך האינטרנט, ברחוב ובבית-הספר. לצילומי הסדרה קדם תחקיר מעמיק ויסודי שכלל ראיונות עם בני-נוער רבים. הסדרה מסווגת 18+ ומשודרת אחרי השעה 22:00".