ה-VOD של אפל משנה את כללי המשחק

הממשק של iTunes ידידותי והמחיר נוח, אך רק בחלק מהסרטים יש תרגום

יכול להיות שאפל היא האלטרנטיבה שצריכה הייתה להגיע לישראל כדי להתניע את התחרות בשוק הסרטים. אתמול (ד') פתחה החברה לישראלים את שירות הסרטים ב-iTunes, וכמו בשירות המוזיקה שלה - המחירים יחסית זולים והנוחות גבוהה.

השירות, שמאפשר השכרה וקניית סרטים, פעיל על מגוון מכשירי אפל. החסרונות כרגע הם שרק חלקם מגיעים עם תרגום לעברית, היעדר סדרות והיעדר סרטים ישראלים, אולם כדאי לזכור שלאפל לקח מספר ימים לעדכן גם את חנות המוזיקה שלה, כך שייתכן שבימים הקרובים נראה את מבחר הסרטים המצומצם מתרחב, וגם קטגוריות נוספות.

כל עוד המבחר לדוברי עברית בלבד מוגבל - חנות הסרטים של iTunes קורצת בעיקר לצרכנים שאין להם בעיה לראות תוכן בלי כתוביות בעברית. גם כתוביות באנגלית לא מופיעות בכל התכנים.

האפשרות לרכישת סדרות המשודרות כרגע בחו"ל תהיה בשורה אמיתית לישראלים, שחלקם נוהגים להוריד את התוכן הזה בצורה פיראטית. אם אפל תציע בארץ את מגוון תוכניות הטלוויזיה באותה מהירות שהיא מציעה בארה"ב, תהיה לצרכן הישראלי אלטרנטיבה אטרקטיבית יותר משירותי ה-VOD של הוט ו-yes, שמחייבות את המנויים לשלם על ממיר וגובות תשלום חודשי גבוה על חבילות ערוצים, בנוסף על עלויות התוכן הלא זולות בהוט.

ה-iTunes זול משמעותית: רכישת סרטים כמו "אמיצה" ו"ספיידרמן המופלא" עולה 60 שקל באיכות HD, והשכרה עולה 18 שקל. סרט באיכות SD, הנמוכה יותר, יעלה 55 שקל ומחיר השכרה 15 שקל. בארה"ב המחירים לסרטים מעט נמוכים יותר.

אפל TV: סטרימר זול ונוח

כדי להשלים את החוויה, מומלץ לרכוש את הסטרימר של אפל - אפל TV. מדובר במכשיר קטן, שמחירו רק 99 דולר, המספק גישה ישירה ל-iTunes ומאפשר הזמנת סרטים והאזנה למוזיקה שנרכשה ממוצרים אחרים של החברה.

מעבר לכך שהוא מאפשר לצפות בטלוויזיה בכל תוכן שנרכש, הוא גם כולל את טכנולוגיית האלחוט AirPlay של אפל, המאפשרת להציג על הטלוויזיה כל תוכן או אפליקציה הקיימים באייפד או באייפון. כך ניתן ליהנות מאפליקציות וידיאו כמו יו-טיוב ומאקו על המסך הגדול.

אפשר אפילו לשחק על גבי הטלוויזיה במשחקים הנמצאים על האייפון, כשהטלפון או הטאבלט הופכים לשלט. אפל TV יימכר ברשת iDigital בשבועות הקרובים, ואפשר גם להזמינו מחו"ל.

האפל TV הוא המוצר המשלים האידיאלי לממיר הטלוויזיה הדיגיטלי עידן+, המאפשר צפייה בערוצים 1, 2, 10 וכו'.

אם אפל תגדיל את כמות התוכן שלה ותוסיף תרגומים, צרכנים יוכלו לקבל אלטרנטיבה ראויה לצפייה בסרטים ובתוכניות טלוויזיה על המסך שלהם בסלון, בלי לשלם מאות שקלים בחודש לחברות הכבלים והלוויין, שלא מאפשרות לקחת את רוב התוכן כשיוצאים מהבית.

אולי כשגם שירות כמו נטפליקס, המציע צפייה חופשית בסרטים בעלות של מספר דולרים בחודש, יגיע לכאן, ואז באמת תהיה מהפכה בתחום התוכן.

עלות השכרת סרט
 עלות השכרת סרט