אספן גרופ גייסה 103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ציבורית

אספן ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה ה') "חודק", המדורגת בדירוג של A3 באופק יציב על ידי חברת הדירוג מידרוג

חברת אספן גרופ השלימה בהצלחה הנפקה ציבורית של איגרות חוב. בסך הכל, השלימה אספן גרופ בהנפקה, בשלב המוסדי והציבורי יחדיו, גיוס כולל של כ-103 מיליון שקל. במכרז למשקיעים מסווגים, שהתקיים ביום חמישי שעבר, היו ביקושים בסך של כ-125 מיליון שקל, שמתוכם גויסו 88 מיליון שקל.

אספן ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה של סדרת אג"ח חדשה (סדרה ה') "חודק", המדורגת בדירוג של A3 באופק יציב על ידי חברת הדירוג מידרוג. איגרות החוב המונפקות הן אג"ח "סטרייט", צמודות למדד, שהקרן שלהן עומדת לפירעון במהלך השנים 2016-2019, ב-4 תשלומים שנתיים שווים. המח"מ של איגרות החוב עומד על כ-4.7 שנים, והריבית שנקבעה במכרז ההנפקה היא 6.5% , בהשוואה לריבית מקסימלית בשיעור של 6.6% שהציעה החברה למשקיעים.

את ההנפקה הובילו מספר מפיצים בראשות לאומי פרטנרס חתמים: פועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, אקסלנס נשואה חיתום (1993) , מיטב הנפקות ופיננסים, דיסקונט חיתום והנפקות ואייפקס חיתום וניהול הנפקות.

אילן גיפמן , מנכ"ל אספן גרופ, אמר בהתייחסו להנפקה: "אנו מודים למשקיעים על הבעת האמון באספן גרופ, בהנהלתה ובפעילותה, אמון המשתקף בהיקפי הביקושים הגבוהים שנרשמו בהנפקה, ובהשתתפותם של הגופים המוסדיים המובילים בשוק הישראלי. אנו רואים בהנפקה זו הישג משמעותי, לאור הנסיבות המאתגרות המאפיינות כיום את שוק האשראי בישראל ומחנק האשראי הקיים בשוק. במקביל, אנו פועלים להגדלת נזילות החברה באמצעות מימוש נכסים, שמיצו, מבחינת החברה, את פוטנציאל ההנבה שלהם ומייצרים תזרים חופשי לאחר פירעון קרן וריבית לבנקים".

"בשנה האחרונה מימשנו נכסים בתמורה לכ-95 מיליון שקל שיצרו לחברה תזרים מזומנים של כ-70 מיליון שקל. חשוב לציין, כי בחמש השנים האחרונות החברה הראתה שיפור מתמיד בתוצאותיה הכספיות, בהכנסותיה וברווחיותה תוך שמירה הדוקה ועקבית על האסטרטגיה העסקית על פיה היא פועלת".