דירות 5 חדרים במיליון שקל - במרחק חצי שעה מת"א

קבלן הבונה בקריית גת: "המחירים בקריית גת דומים פחות או יותר למחירים באשקלון, אלא שאשקלון סובלת מהמצב הביטחוני הרבה יותר מקריית גת"

"כשהתחלנו לשווק את הדירות לפני שנה, בנובמבר 2011, דירת 4 חדרים נמכרה באותו חודש תמורת 823 אלף שקל לעומת 900 אלף שקל כיום", מעידה שלומית שי פרבר, המשנה למנכ"ל חברת הנדל"ן דונה הבונה בקרית גת. "המחירים בשכונה כל הזמן עולים. רוב הרוכשים הם משפרי דיור מקרית גת, אך אני מאמינה שלשכונה החדשה תגיע גם אוכלוסייה מחוץ לעיר. איפה עוד ניתן להשיג דירת 5 חדרים במיליון שקל במרחק חצי שעה מתל אביב?"

חברת צ' לנדאו רכשה גם היא לפני שנה קרקע בשכונת גוגנהיים, המיועדת לאוכלוסייה דתית, ומשווקת כיום 36 צמודי קרקע על מגרשים של 240 מ"ר. "לפני שנה מחיר יחידה היה 1.3 מיליון שקל, והיום הוא נע בין 1.4 ל-1.45 מיליון שקל, בהתאם לשטח הבית הבנוי.

"המחירים בקרית גת דומים פחות או יותר למחירים באשקלון, אלא שאשקלון סובלת מהמצב הביטחוני הרבה יותר מקרית גת", אומר מני רם, מנהל השיווק של חברת צ. לנדאו. "יש לנו גם פרויקט באשקלון, והיום קל יותר למכור דירות בקרית גת מאשר שם, למרות שאשקלון יותר מושקעת מבחינת תשתיות, ויש בה ים. בנושא התחבורה קרית גת ניצחה בגלל הנגישות הנוחה וגם בגלל התעסוקה המפותחת שיש בה. דירת 4 חדרים בחדרה עולה 1.1 מיליון שקל, והנסיעה מקרית גת לתל אביב היום קצרה מהנסיעה מתל אביב לחדרה".

בנוגע להצלחת המכרזים הקרובים של המינהל סבור רם כי הכול שאלה של מחיר. באוקטובר שיווק המינהל מגרשים בשכונת הפרחים בעיר ושם לא נרשמה הצלחה כמו בשכונת הבנים. "אם דירת 4 חדרים נמכרת ב-850 אלף שקל ועולה לקבלן לבנות אותה בין 600 ל-650 אלף שקל, אז הקרקע צריכה להימכר תמורת 100 אלף שקל ליחידת דיור, כולל הוצאות פיתוח, אחרת אין רווח והפרויקט פשוט לא כלכלי".

6% תשואה לנכס

גם בשוק היד השנייה הפער בין מחיר הדירות בקרית גת לישובים צפוניים ממנה גדול. לדברי אלי אבוטבול, מנהל סניף אנגלו סכסון בעיר: "דירת 4 חדרים יד שנייה בקרית גת עולה היום בערך 750 אלף שקל, ואותה דירה בגדרה למשל, שנמצאת במרחק 20 דקות מקרית גת, עולה 1.4 מיליון שקל, כמעט כפול".

לדברי אבוטבול, בזכות המחירים ובזכות התפתחות העיר ומקומות התעסוקה, "היום יותר צעירים נשארים בעיר מאשר בעבר. יש גם אוכלוסייה חרדית שמגיעה לעיר, לשכונת הקריה החרדית, שנחשבת לאזור מתפתח מאוד, והמון בחורי ישיבה שמגיעים מירושלים ומבני ברק רוכשים בה דירות למגורים ולהשקעה. כיום מוצעת דירה בשדרות גת ב-450 אלף שקל וניתן להשכירה ב-2,200 שקל. הביקוש לשכירות גבוה ואין מספיק דירות להשכרה, ומדובר בתשואה של כמעט 6%".

לדברי דהרי, השכונה החדשה שתוקם בצפון העיר אינה מיועדת לאוכלוסייה החרדית, ולכן תוכננו בה מגדלים. כסיף מבהיר כי במכרזי המינהל אין מגבלה על קהל היעד שמשתתף במכרז, מה גם שבחלק מהמגרשים מתוכננים בניינים נמוכים יחסית. "בעתיד נקים שכונה חרדית על שטחים שצפויים לעבור לתחום העיר מהמועצה האזורית שפיר, ומנותקים מהעיר הקיימת, וכך לא תיווצר בעיה וחיכוך בין שני המגזרים".