רוני רון בערעור לעליון על הרשעתו: "מארי רצחה את רוז"

סבהּ של הפעוטה שגופתה נמשתה ב-2008 ממימי הירקון פנה היום לעליון בדרישה לזכותו ■ טוען כי הורשע עקב הודאת-שווא שסיפק בשל התעללות בחקירה, שכללה בין היתר "בעיטות, אגרופים, יריקות והטלת שתן על פניו וגופו"

מי שרצח את הילדה רוז פיזם היא אימה מארי פיזם ולא סבה רוני רון - כך טוען רון, בנימוקי ערעורו על הרשעתו ברצח הילדה ועל עונש מאסר העולם שנגזר עליו. הנימוקים הוגשו היום (א') לבית המשפט העליון, 15 חודשים לאחר שרון הגיש את ערעורו לעליון.

לדבריו, הרשעתו נבעה בשל "אגד יוצא דופן של מחדלי חקירה רבים וחמורים" מצד המשטרה, שכללו בין היתר אי מתן זכות היוועצות עם עורך דין, פגיעה בחיסיון עורך דין-לקוח, אלימות קשה והפעלת לחץ נפשי בלתי סביר. גופתה של רוז פיזם נמצאה בתוך מזוודה בתחתית נחל הירקון בספטמבר 2008, ולפני כשנה וחצי הרשיע בית המשפט המחוזי מרכז את רון ברצח.

"רון אינו רוצח", נטען בנימוקי הערעור, "לא היה לו כל מניע לרצוח את רוז. הוא אהב אותה אהבת נפש, ראה אותה כבתו, רצה לאמצה באופן חוקי ונלחם כדי לגדלה לצד אחיותיה בארץ. מי שביצע את מעשה ההמתה היתה מארי. רון לא ידע על כך מראש, וגילה זאת רק לאחר מעשה. הוא סייע לה לאחר מעשה והשליך את רוז למימי הירקון, מעשה שעליו הוא מצר, מוכה יגון ומתחרט עד לעצם היום הזה". (ע"פ 5706/11)