איתות שלילי לאפל? וול מארט חותכת את מחירי האייפון 5

אחת הקמעונאיות הגדולות בארה"ב מציעה את האייפון 5 בהנחה של 72 דולר תמורת 127 דולר בלבד ■ האם חלה האטה בביקושים למכשיר הדגל של אפל? או שמא מדובר במבצע שיווק שיכניס יותר לקוחות לוול מארט

בצעד בלתי צפוי, וול מארט, אחת הקמעונאיות הגדולות בארה"ב, החליטה לחתוך את מחיר האייפון 5 ל-127 דולר בלבד. הרשת החליטה לחתוך גם את מחיר האייפון 4S שנמכר תמורת 47 דולר בלבד וכן את הדור השלישי של האייפד ל-399 דולר.

המבצעים החמים עליהם הכריזה וול מארט נמשכים רק לחודש הקרוב, אך חשוב לזכור שמחירי החדירה של האייפון 5 הם בסביבות 200 דולר ושל האייפון 4S היו 99 דולר. לכן, רבים רואים בכך איתות המסמל ירידה בביקושים למוצריה של אפל, הנחשבים למנועי הצמיחה המרכזיים שלה, אחרת וולמטארט לא היייתה זקוקה למבצעי ההנחות האלה.

אולם, אנליסטים אחרים מציינים כי מדובר במחירי הפסד ולמעשה וולמארט מוכנה להפסיד כ-72 דולר על כל מכשיר אייפון כדי למשוך יותר לקוחות לסניפים שלה.

נזכיר, המשקיעים הפנו למניית אפל מחשבים "כתף קרה" בשבועות האחרונים והיא צנחה בכ-28% מאז השיא שרשמה בספטמבר - 705 דולר, בעיקר בשל החשש כי מכירותיה ברבעון האחרון יהיו חלשות וכן בשל חוסר נכונותה לחלק דיבידנד מיוחד לפני סוף השנה, כדי להטיב עם המשקיעים.