אפל מכרה בסין 2 מיליון מכשירי אייפון 5 ב-3 ימים

כשאפל השיקה בספטמבר את האייפון 5 בארה"ב, הגיע מחיר מנייתה לשיא של 705 דולר - ומאז הוא לא מפסיק לרדת ■ האם המכירות במזרח הרחוק יביאו לתיקון?

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה היום (ב') כי היא מכרה מעל ל-2 מיליון מכשירי אייפון 5 בסין מאז ההשקה לפני 3 ימים - האם זו ההודעה שתחזיר את החיים למניה?

המניה לא מפסיקה לצנוח בשבועות האחרונים, והאנליסטים ממשיכים לתקוף אותה. אנדי הרגריבס מפסיפיק קרסט הוריד היום את מחיר היעד שלו מ-645 דולר ל-565 דולר. כלכלני סיטי חתכו את דירוג ההמלצה למניה מ"קניה" ל"נייטרלי" ואת מחיר היעד מ-675 ד' ל-575 דולר.

ועם זאת, יש גם מי שמאמין במניה. בריאן ג'יי ווייט מטופיקה סקיוריטיז מאמין כי סין תהיה הזדמנות ענקית לאפל כעת, ודבק במחיר היעד שלו - 1,111 דולר - כפול ממחיר המניה כעת.

אפל השיקה את האייפון 5 בארה"ב ב-21 בספטמבר, אז הגיעה מנייתה לשיא של 705 דולר. מאז היא לא מפסיקה לצנוח. באפל מקווים כעת להתאוששות מהפילה במחיר המניה בשבועות האחרונים. לאורך השבועות האחרונים היא צנחה בכ-28% מאז השיא בספטמבר.

הסיבה לנפילה במחיר היא בעיקר בשל החשש כי מכירותיה ברבעון האחרון יהיו חלשות וכן בשל חוסר נכונותה לחלק דיבידנד מיוחד לפני סוף השנה, כדי להטיב עם המשקיעים.