לידיעתכן: יש סכין שף ייעודית לנשים

לאחרונה הגיע לארץ סכין שף מקצועי חדש של ארקוס הספרדית, המשווק כסכין ייעודי לנשים ■ מתאים רק לכף יד נשית?

הסכינים הראשונים נוצרו לפני כשני מיליון וחצי שנים, כאשר האדם הקדמון התחיל לצוד ולאכול בשר. מאז לא מפסיקים לשכלל את סכין השף, שהפך לאביזר החשוב ביותר במטבח, לסמל סטטוס ולהצהרת אופנה. על לב הקונה מתחרים סכיני שף משובחים ומעוצבים, והבחירה ביניהם, בדומה לבחירת בן זוג, מושפעת מהבנה, מטעם ומהעדפה אישית, לצד שיווק ופרסום.

לאחרונה הגיע לארץ סכין שף מקצועי חדש של ארקוס הספרדית, המשווק כסכין ייעודי לנשים, בדומה לליידי גלובל של המותג היפני גלובל. כדי לבדוק אם מדובר בגימיק שיווקי או במוצר שאכן מתאים במיוחד לנשים, כינסתי כמה מידידותיי הבשלניות למרתון קולינרי, שבמהלכו הן נחשפו לליידי ארקוס החדש - 15 סנטימטרים בלבד אורך להבו, לעומת 25-18 סנטימטרים של הלהבים בסכיני שף זכריים. זהו סכין מקצועי, מחושל, שעשוי מאותה מתכת שממנה עשויים כל סכיני ארקוס, אך הוא קל מסכיני שף רגילים, מעוצב ומאוזן במיוחד ליד הנשית הממוצעת. גם הידית הותאמה לכף יד נשית (פרק היד של רוב הנשים קטן מזה של רוב הגברים).

מסקנות הנשים היו חד-משמעיות: קל ונוח יותר לחתוך ירקות, לפלט חזה עוף לשניצלים, לקצוץ בצל ולחתוך נתחי פילה בעזרת הסכין הייעודי. אודה ואתוודה כי גם אני, זכר בעוונותיי, התרשמתי כי הסכין נוח מאוד לשימוש, בדומה לליידי גלובל שבו אני נעזר כבר כמה שנים, לצד שימוש בסכיני שף רגילים. כאמור, עניין של טעם ושל העדפה. מומלץ לנסות בחנות לפני רכישה.

249 שקלים ברשת דה קוק סטור. יש אתרי קניות באינטרנט המציעים מחירים נמוכים יותר.