אנליסטית: פוטנציאל לאפסייד של עד 35% במניות אלה

האנליסטית הפופולרית מרדית' וויטני, "הפכה את עורה" לגבי מניות הבנקים וצופה כי חלקם יניבו תשואה דו ספרתית ב-2013 ■ הסיבות: התאוששות שוק הדיור ואישור התוכנית להגדלת חלוקת הרווחים למשקיעים

רבים תוהים באילו מניות להשקיע בשנה הבאה. מספר בנקי השקעות פרסמו שלל תחזיות לגבי 2013, חלקן אופטימיות וחלקן קצת פחות. האנליסטית הידועה מרדית' וויטני, טוענת שהסקטור המועדף עליה לשנה הבאה הוא סקטור הבנקאות.

בראיון ל-CNBC וויטני טוענת כי מניות הבנקים מהוות את ההזדמנות הגדולה ביותר עבור המשקיעים, ומציינת כי מניות כגון בנק אוף אמריקה צפויות להשיג תשואות דו ספרתיות בשנה הבאה.

"קיים פוטנציאל אדיר לצמיחה במניות הפיננסים, בייחוד בבנק אוף אמריקה, סיטיגרופ ו-Discover Financial", טוענת וויטני. מה הסיבה לכך? האנליסטית הפופולרית סבורה כי שוק הדיור כבר הגיע לתחתית וצפוי להמשיך בקצב ההתאוששות היציב, כך שהבנקים יכולים "לנשום לרווחה" ולהגדיל את הרווחים.

אולם, וויטני מציינת כי הגורם המרכזי לתחזית האופטימית לגבי מניות הפיננסים הוא התוכנית לחלוקת רווחים גדולה יותר. לדבריה, הפדרל ריזרב צפוי לאשר בחודש מארס 2013 את התוכנית של הבנקים הגדולים בארה"ב להעניק ערך גדול יותר למשקיעים באמצעות רכישה עצמית והגדלת הדיבידנדים.

וויטני, שהייתה מאוד פסימית לגבי מניות הבנקים, "הפכה את עורה" ואף שידרגה את המלצתה לבנק אוף אמריקה וסיטיגרופ ל"ביצועי יתר". וויטני אף רואה אפסייד של עד כ-35% בחלק מהמניות של סקטור זה.