מחזיקי האג"ח של קמור החליטו לקחת את החברה לפירוק

ליבואנית ב.מ.וו לשעבר שבשליטת דני ברנר חוב של כ-125 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח, והיא נקלעה למשבר תזרימי שהביא אותה לאי-יכולת לשלם

מחזיקי האג"ח של יבואנית ב.מ.וו לשעבר, קמור שבשליטת דני ברנר, החליטו לקחת את החברה לפירוק, על רקע המשבר התזרימי שאליו נקלעה ושהביא אותה לאי-יכולת לשלם את החוב לבעלי האג"ח. לקמור חוב של כ-125 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח.

באסיפת מחזיקי אג"ח שהתקיימה ביום שני שעבר, ושתוצאותיה פורסמו היום לבורסה, החליטו המחזיקים להורות לנאמן לנקוט בהליכי פירוק, אלא אם יוצע להם בקרוב הסדר חדש שישביע את רצונם. המחזיקים גם החליטו לדרוש העמדה לפירעון מיידי של חוב החברה כלפיהם.

בחודש שעבר קמור הזהירה את מחזיקי האג"ח שאם לא יסכימו לשינויים בתנאי האג"ח שהוצעו להם, עלול בנק הפועלים לחלט פיקדון של 81 מיליון שקל, ואז לא יהיה לחברה הכסף לשלם למחזיקי האג"ח.

החברה הציעה למחזיקי האג"ח שלה שינויים בתנאי האג"ח, כך שיבוצע פירעון מוקדם חלקי של החוב כלפיהם. נוסף על כך התחייבה החברה להגביל את חלוקת הדיבידנדים בתנאים מסוימים, וכן פירעון של 35 עד 50 מיליון שקל נוספים מהחוב, אם תמכור פרויקט נדל"ן בלונדון. כל זאת - כדי שיאפשרו לה לחתום על הסדר חוב עם בנק הפועלים.

קמור חייבת 81 מיליון שקל לבנק הפועלים, והחברה האם הציבורית, אגרי (בעלת הערת "עסק חי" בדוחות) חייבת לבנק עוד 63 מיליון שקל. בנק הפועלים דורש פירעון מיידי של 8 מיליון שקל, והגדלת ביטחונות בתמורה לפריסת יתרת התשלומים ל-10 שנים.

קמור היא חברת השקעות שפועלת בתחומי נדל"ן וספנות, והיא נסחרת לפי שווי שוק של 60.4 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הפסד של כ-19 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.