אחרי הבחירות

כל המפלגות מבטיחות הורדת מחירי דירות, זה בהחלט אפשרי

כל המפלגות מתווכחות על הדרך - חלוקת קרקעות בפריפריה לבוגרי צבא, בנייה המונית ע"י עיריות, התחדשות עירונית מאסיבית ועוד; כולן מפריחות סיסמאות פופוליסטיות (חלוקת קרקעות חינם? ומי יחליט מי מקבל קרקע ליד באר שבע ומי באמצע הערבה? ומי על הכביש ומי בתוך היישוב?), אבל הקונצנזוס ברור: כל סיעות הבית מבטיחות הורדה משמעותית של מחירי הדירות.

ולמרות שפוליטיקאים אומרים כל מה שנרצה לשמוע ערב בחירות, הפעם זה לגמרי בידיים שלהם. הקלות מס, זכויות בנייה מוגדלות, סבסוד, מענקים ועוד - נדל"ן הוא השוק הכי רגולטורי שיש, ורק תחשבו על המרחק שעשתה תמ"א 38 בין הכוונה הראשונית לתת זכויות של עוד קומה אחת למי שיחזק בניין ועד לתוכנית הנוכחית המעניקה תוספת של 2.5 קומות.

האם זה מצביע על ירידת מחירים בקרוב? מוקדם לדעת. ההיצע הגדול שעליו מצביעה המדינה מיועד בעיקר לטווח בינוני ורחוק, צעדים אחרים הם בקושי טיפה בים (עם כל הכבוד ל-60 המאושרים בקירוב, אשר יזכו לשכור דירה בזול בפרויקט שיקום ברעננה) והקבלנים והבנקים הורידו רגל מהגז.

ויחד עם זאת, לזוג שבקושי מגרד הון עצמי לרבע או שליש דירה מומלץ כעת לחכות. "מחוסרי דירה" עשוי בהחלט להיות תואר די מחוזר ומצ'ופר בכנסת הבאה.