כלכלית ירושלים: הסכם מתוקן למכירת נכסים בשוויץ

כתוצאה מהמכירה צפויה החברה לרשום בדוחות הפסד של כ-33 מליון שקל, לפני הוצאות עסקה ומס ובמקביל לרשום רווח נטו בסך של כ-13.5 מיליון שקל בגין שחרור קרנות הון

חברת כלכלית ירושלים , הנמצאת בשליטת אליעזר פישמן, דיווחה היום כי חברת בת בבעלות מלאה שלה חתמה על מסמך הבנות מתוקן עם הרוכש למכירת מלוא הון המניות של ארבע חברות שלה, שבבעלותן 48 נכסים ברחבי שוויץ המיועדים למסחר, משרדים ותעשיה בשטח בנוי כולל של כ-97,000 מ"ר. שווים הכולל של הנכסים בספרי כלכלית ירושלים הינו כ-200 מיליון פרנק שוויצרי (כ-822 מיליון שקל).

בתמורה למניותיהן ולהמחאת הלוואות הבעלים שהועמדו לחברות המנהלות את הנכסים התחייב הרוכש לשלם לחברת הבת של כלכלית 60 מיליון פר"ש (כ-246 מיליון שקל).

מקדמה על חשבון התמורה בסך של כ-15 מיליון פר"ש (כ-61.5 מיליון שקל) הועברה לעורך דין של החברה הבת בנאמנות עבורה. יתרת התמורה בסך של 45 מיליון פרנק שוויצרי (כ-184.5 מיליון שקל) תשולם לחברת הבת ב-3 תשלומים עד להשלמת העסקה, אשר תבוצע לא יאוחר מיום 31 באוגוסט 2013 .

הצדדים יפעלו לחתימת הסכמים מפורטים בהקדם האפשרי.

השלמת העסקה כפופה לאישור הבנקים המממנים את נכסי החברות ולתנאים מתלים נוספים שאינם מהותיים. כתוצאה מהמכירה צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים הפסד בסך של כ-33 מליון שקל, לפני הוצאות עסקה ומס ככל שיחול. כמו כן, צפויה החברה לרשום בדוחות רווח נטו של כ-13.5 מיליון שקל בגין שחרור קרנות הון מהפרשי תרגום שיוכרו במועד השלמת המכירה.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".