מונטי: לא פוסל על הסף אפשרות חזרה לתפקיד ראש הממשלה

ראש ממשלת איטליה פיזר היום חלק מהערפל סביב עתידו הפוליטי ■ הוא טען שלא מתכוון לחבור לשום תנועה או מפלגה פוליטית ■ אך ציין כי אם יש גוף פוליטי שיבקש ממנו לרוץ מטעמו לראשות הממשלה הוא ישקול את העניין

ראש ממשלת איטליה המתפטר מריו מונטי לא ירוץ בבחירות הקרובות שייערכו באיטליה, ככל הנראה, בחודש פברואר הקרוב, אך לא פסל אפשרות שהוא יחזור לפוליטיקה. מונטי דיבר היום במסיבת עיתונאים לקראת סוף השנה ובה פיזר מעט את הערפל סביב עתידו הפוליטי לאחר שהתפטר מתפקידו ביום שישי האחרון.

מונטי אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי הוא לא מתכוון להצטרף לשום מפלגה או תנועה פוליטית לקראת הבחירות הכלליות באיטליה ושמה שחשוב לו כרגע הוא שהממשלה הבאה תמשיך באותן תוכניות שהוא הנהיג. אולם בהמשך מונטי לא פסל על הסף את האפשרות שהוא בכל זאת יחזור.

ראש ממשלת איטליה אמר שאם יש מפלגה או תנועה שמציעה תוכנית כלכלית אמיתית וריאלית לטיפול במשבר באיטליה, "אני אספק לה את תמיכתי, עצתי ובמידת הצורך גם המנהיגות שלי". בהמשך לשאלה הזו נשאל מונטי האם זה אומר גם האפשרות לחזור לתפקיד ראש הממשלה? ענה מונטי: "אם יש כוח פוליטי שמבקש ממני לרוץ לראשות הממשלה מטעמו אז אני אשקול את העניין".

מונטי, שנאלץ להודיע בתחילת החודש לנשיא המדינה ג'ורג'יו נפוליטנו על התפטרותו מהתפקיד לאחר שמפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני משכה את תמיכה בממשלתו, אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מקווה שהממשלה החדשה - ולא משנה מי יעמוד בראשה - תזכה לתמיכה רחבה ככל האפשר בפרלמנט.

מונטי התפטר ביום שישי מתפקידו כראש ממשלת איטליה בהתאם להודעת ההתפטרות שמסר לנשיא המדינה בתחילת החודש לפיה הוא יתפטר ברגע שיאושר תקציב המדינה לשנת 2013 - דבר שקרה ביום שישי בשעות הערב. כ-24 שעות לאחר מכן הודיע נשיא איטליה על פיזור הפרלמנט ועל הקדמת הבחירות.

מריו מונטי, כלכלן ובעבר חבר בנציבות האירופית, מונה לראש ממשלת איטליה בשנה שעברה והוביל ממשלת טכנוקרטים במטרה לבלום את המשבר הכלכלי במדינה. הוא העביר תוכניות צנע ורפורמות כלכליות שדרשו בכירים באיחוד האירופי, אך באותה נשימה יצר לעצמו יריבים מבית.