תקציב H&O, בהיקף של 10 מיליון שקל, יוצא למכרז

בין המתמודדים במכרז: אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי ■ פובליסיס ישראל, המטפל בתקציב בשנה האחרונה, יוכל להתמודד אם ירצה בכך

מכה כואבת למשרד הפרסום פובליסיס ישראל: תקציב הפרסום של רשת האופנה H&O עוזב את המשרד ויוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס".

הרשת מתעתדת לערוך מכרז לבחירת משרד פרסום חדש, ופנתה בין היתר למספר משרדים, בהם אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי. פובליסיס ישראל הוזמן לקחת חלק במכרז, אך לא ברור אם הוא ינסה לזכות מחדש בתקציב.

היקף הפרסום של H&O עומד במחירים ריאליים על כ-10 מיליון שקל בשנה (9.1 מיליון דולר במחירי מחירון), והיא אחד מהלקוחות הגדולים של פובליסיס ישראל.

נראה כי המהלך של רשת האופנה נובע, בין היתר, מתרעומת שהתעוררה בקרב בכירים בחברה, בשל חילופי הבעלים והנהלת פובליסיס ישראל והדרך שבה התנהלו העניינים מול הרשת.

תקציב הפרסום של H&O הועבר לפובליסיס ישראל בתחילת 2011, כשהמשרד היה עוד תחת השם הקודם שלו גלר-נסיס, תחת הניהול הקודם של יאיר גלר ומשה נסיס. לנסיס היה חלק מכריע בקבלת התקציב. שלא לייחוס אומרים מקורבים בענף כי עמי סגיס, יו"ר הרשת, העדיף שהתקציב יהיה תחת ניהולו.

אולם, חצי שנה בלבד לאחר שהתקציב הגיע למשרד התחוללו בו מהלכים דרמטיים, כשהתברר כי פובליסיס העולמית, בעלת השליטה בגלר-נסיס, רוכשת את משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי וממנה את יורם באומן ליו"ר הקבוצה. תוך זמן קצר בחר באומן מנכ"ל חדש לגלר-נסיס, ארי מלמוד, במטרה להציל את המשרד מהמשבר העמוק שאליו נקלע.

נראה כי ב-H&O לא אהבו, בלשון המעטה, את המהלך מאחר שנודע להם על המינויים הצפויים דרך התקשורת ולא דרך בעלי גלר-נסיס, זאת למרות שבעת התרחשות מהלכים אלה, הם היו עדיין המנהלים הפעילים במשרד.

נראה כי ברשת האופנה מצאו טעם לפגם בעובדה שבעת קבלת התקציב לא נאמר להם דבר על המהלכים המתהווים, וחשו כי הם מהווים פלטפורמה להגדלת הרווח של המייסדים, באמצעות הגדלת נפח הפעילות של המשרד.

עם זאת, ברשת בחרו שלא לסיים את ההתקשרות עם המשרד בעת השינויים עצמם, בין היתר בשל הערכות לגבי שינויים פרסונליים בצמרת הניהול של H&O עצמה, שעמדו להתחולל בחודשים הבאים.

באחרונה אכן התברר כי ניצן הדס, ששימש ב-12 השנים האחרונות כמנכ"ל הרשת, הודיע על פרישתו מהתפקיד, וכי אמיר משה יחליפו בתפקיד.

תגובות זועמות לקמפיין החדש

עבור פובליסיס ישראל מדובר בבשורה לא פשוטה, שכן כמו רוב תקציבי האופנה הוא מאפשר הצגת יכולות קריאטיביות - בין היתר על מסך הטלוויזיה.

הדוגמנית גלית גוטמן שימשה במשך שנים כפרזנטורית של הרשת. בהמשך תפסו את מקומה הדוגמנית הילה נחשון לצד יונתן כהן, ובהמשך שי אביבי.

עם המעבר לגלר-נסיס הוחלף גם הקו הפרסומי. המהלך הבולט ביותר שייצר המשרד עבור הרשת הוא מהלך שעורר הרבה תגובות - לא כולן טובות. מדובר בסרטון הומוריסטי בכיכובו של השורד טומי אלתגר, שנראה במסיבת רווקים, שאליה הוזמנה חשפנית המתחבאת בעוגה. הגברים איבדו חלק ניכר מהתלהבותם ברגע שהתגלה כי החשפנית לובשת פיג'מה נוחה ולא לבוש סקסי. ברקע נשמעה קריינית שואלת: "חייבת הלבשה תחתונה?". לא כל הצופים הבינו את ההומור, ורשת האינטרנט נמלאה תגובות נזעמות, שטענו שתמיכה בחשפנות כמוה כתמיכה בזנות.

דוברת H&O מסרה בתגובה כי "בימים הקרובים ייכנס לרשת מנכ"ל חדש, שיבחן את כלל פעילויות החברה, ביניהן את פעילות הפרסום".

תקציב אייץ' אנד או
 תקציב אייץ' אנד או