קבלו את האירועים המיוחדים לסילבסטר מסביב לעולם

31 בדצמבר עד 13 בינואר: בברלין מתקיים מירוץ השנה החדשה, בשווייץ חבורות גברים בתלבושות מסורתיות מסתובבים ועושים רעש, ואיך חוגגים בסקוטלנד?

לרקוד ולרוץ, סילבסטר גרמני

כולם - הברלינאים, וגם התיירים שמגיעים לעיר לחגוג סילבסטר (אגב, גם בגרמנית קוראים לסוף השנה האזרחית "סילבסטר") - יודעים כי ה-מקום לחגוג בברלין את הלילה שבין השנה היוצאת לזו הנכנסת הוא שער ברדנבורג. זהו אתר טעון בהרבה זיכרונות היסטוריים, מהיטלר ועד איחוד גרמניה, ולא במקרה מיקמו דווקא בו את החגיגה הגדולה. שיאה הוא מופע זיקוקים גרנדיוזי, עם הרבה מוזיקה חיה ועם המוני חוגגים מתודלקי שמפניה.

פחות מפורסם הוא אירוע המתקיים כמה שעות קודם - מירוץ השנה החדשה של ברלין, שבמהלכו רצים כ-2,500 איש, רבים מהם בתחפושות מצחיקות. יש מבחר מסלולים, משני קילומטרים ועד עשרה.

המירוץ מתחיל ב-12:00, והמסלול מתחיל ונגמר מול אצטדיון Mommsenstadion

המופע בשער ברדנבורג מתחיל עם חשיכה ומסתיים לקראת זריחה

מנהג קדום, סילבסטר שווייצרי

בשווייץ קיים עדיין מנהג עתיק, מהימים שלפני הנצרות, הנקרא Silvesterklausen. חבורות גברים בתלבושות מסורתיות מסתובבים ועושים רעש - בעיקר באמצעות פעמונים גדולים - כדי לגרש את הרוחות הרעות ולפנות מקום לאנרגיות חדשות, אביביות. יש שלושה טיפוסים - יפים, מכוערים ו"אנשי טבע". חלקם חובשים מעין כובעים ענקיים על ראשם, ממש קונסטרוקציות ענק עם בובות ועם תפאורות; אחרים מחופשים לעצים, ויש גם כאלה שמתקשטים במסכות. מי שפספס את מופע הסילבסטר, יכול לקבל הזדמנות למופע חוזר ב-13 בינואר, שהוא סילבסטר לפי הלוח הישן. לצפייה בסרטון סרקו את הברקוד.

איפה: באזור Appenzell, בעיקר בכפריםUrnasch ,Schonengrund ,Schwellbrunn Waldstatt ,Herisau ,Hundwil ,Stein, ו-Teufen, שלכל אחד מהם מסורת מעט שונה

מתי: 31 בדצמבר ו-13 בינואר

אש-מדורה, סילבסטר סקוטי

מאז המאה ה-16 חוגגת סקוטלנד את סוף השנה ביתר להט מכל מקום אחר בבריטניה ואולי באירופה כולה. האירוע נקרא Hogmanay, והוא נחשב לאירוע החורף העיקרי. זהו גם מוקד משיכה לתיירים ומשווקות חבילות מיוחדות לאדינבורו ולגלזגו.

בכפרים ובעיירות עדיין חוגגים ורסיות מודרניות של המסורות העתיקות, שנוצרו הרבה לפני שנולד הבישוף סילבסטר החסוד. בימים ההם נהגו להבעיר אש גדולה, כדי לשרוף את כל האנרגיות הרעות של השנה החולפת ולזרוק אותן לים. בעיירה סטונהייבן (Stonehaven) מגלגלים בחצות כדורי אש ענקיים לים, בביגר (Biggar) מדליקים מדורת ענק ברחוב הראשי וצועדים לנמל עם לפידי ענק. בכפר קומרי ((Comrie סובבים את הכפר עם שמונה אבוקות ענקיות, ובסוף משליכים אותן לנהר. לצפייה איך זה נראה סרקו את הברקוד.

איפה: סטונהייבן, ביגר, קומרי, סקוטלנד

מתי: 31 בדצמבר