ועד עובדי בזק מצטרף לעובדי פלאפון: ינקוט צעדי מחאה

בשלב הראשון יצטרפו כמה עשרות מעובדי בזק להפגנה שיערכו מחר עובדי פלאפון, ובשלב השני יקיימו עובדי בזק אסיפות הסברה שישבשו את העבודה

אחרי שבועות של מאמצים, ההסתדרות הצליחה להגיע אל הבטן הרכה של שאול אלוביץ', הבעלים של בזק, בכל הקשור למאבק העובדים שמתנהל בחברה-הבת פלאפון.

בהסתדרות הודיעו היום (ד') כי ועד העובדים של בזק מצטרף למאבק של עובדי פלאפון שמבקשים להכיר בהתאגדות שלהם, ומשמעות הדבר היא שגם בבזק עשויים להיות עיצומים.

על-פי הודעת ההסתדרות, בשלב הראשון יצטרפו כמה עשרות מעובדי בזק להפגנה שיערכו מחר (ה') עובדי פלאפון, ובשלב השני יקיימו עובדי בזק אסיפות הסברה ביום ראשון הקרוב, שישבשו בפועל את העבודה.

על-פי הערכות, חימום יחסי העבודה בתוך חברת בזק עשוי לטרוף את הקלפים במאבק הזה, ולהביא את הנהלת פלאפון להכיר בהתארגנות העובדים ולנהל עימם משא-ומתן.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים הפעילה ההסתדרות לחץ על יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, שהעדיף עד היום להימנע מביקורת פומבית ברורה על צעדיה של הנהלת פלאפון - זאת למרות ש-150 ועדים אחרים לא היססו לפרסם הודעת גינוי לחברה וסולידריות עם העובדים.

בשיחה עם "גלובס" שנערכה לפני כחודש נשמע כפיר נייטרלי למדי: "אני לא מכיר את הפרטים שם. אני שומע כל מיני גרסאות - אלה אומרים שיש להם מספיק חתימות (הצטרפות להסתדרות - ש.נ), ואלה אומרים שאין להם מספיק. אני לא נמצא בתוך העניין, ולכן אני לא רוצה להביע דעה שאולי איננה נכונה".

לפני כשבוע הסכים כפיר לגנות את גרירת הרכבים של העובדים השובתים, ואילו בהודעה שמסרה היום מטעמו ההסתדרות הוא כבר נשמע תקיף יותר: "אני פונה למנכ"ל פלאפון להפסיק את ההתעמרות כלפי העובדים ולהפסיק באופן מיידי את ההסתה כנגד ההסתדרות. זכות ההתארגנות היא זכות יסודית של כל גוף וארגון במשק. זו ההזדמנות של הנהלת פלאפון לעצור לחשוב ולקיים הידברות עם ההסתדרות ועובדי פלאפון ולא להתעלם ממנה".

מה שהביא לשינוי הגישה מצד כפיר היא פגישה שהתקיימה אתמול בינו לבין עופר עיני, יו"ר ההסתדרות. עיני כבר הצהיר יותר מפעם אחת כי הוא נחוש להעניק לעובדי פלאפון את כל הגיבוי הדרוש, "עד לחתימה על הסכם קיבוצי" כדבריו.

בהנהלת פלאפון ובהנהלת בזק סרבו להגיב על הידיעה.