מנכ"ל בחברת פיננסים: הבורסה הזו עשויה לזנק בכ-30%

טאקאשי היבינו, מנכ"ל קבוצת הפיננסים הגדולה Daiwa , שטוען כי מדד הניקיי היפני עשוי לזנק בכ-30% בשנה הבאה בעקבות הצעדים האגרסיבים שהממשלה החדשה מתכננת לנקוט

"בורסת ההימורים" לגבי ביצועי המניות ב-2013 ממשיכה לעבוד. הפעם, מדובר בטאקאשי היבינו, מנכ"ל קבוצת הפיננסים הגדולה Daiwa , שטוען כי מדד הניקיי היפני עשוי לזנק בכ-30% בשנה הבאה בעקבות הצעדים האגרסיבים שהממשלה החדשה מתכננת לנקוט כדי להמריץ את הכלכלה. זאת, כאשר ברקע מדד הבנצ'מרק היפני מזנק היום לשיא שלא נראה מאז אסון הצונאמי במאי 2011.

אומנם קיימת דעה בשוק כי המנכ"לים של חברות הפיננסים מספקים תחזיות שוריות מדי, אולם חשוב לזכור כי התחזית של טאקאשי משקפת את הלך הרוח בקרב מנהיגי הקהילה העסקית ביפן, לגבי המדיניות הכלכלית הפרגמטית שבכוונת שינזו אבה, ראש הממשלה הנבחר.

אבה, שנכנס אמש לתפקידו באופן רשמי, לאחר שמפלגתו זכתה בבחירות מוקדם יותר החודש, ידוע כתומך נלהב של מדיניות פיסקלית מרחיבה מצד אחד, ומדיניות מוניטרית אגרסיבית מצד שני, שנועדו כדי למתן את האינפלציה ולהמריץ את הכללכה היפנית הדועכת.

"אם הממשלה תנקוט במדיניות הנכונה השווקים יזנקו", אמר היבינו בראיון ל"רויטרס". עדיין לא הייתה ממשלה שהצליחה להביס את האינפלציה, אך הפעם אני אופטימי מאוד", הוא הוסיף.

היבינו צופה כי מדד הניקיי היפני, שזינק בכ-15% מאז נובמבר, ימשיך לטפס לרמות של 9,500-13,000 נקודות בשנה הבאה, קרי אפסייד של כ-30%. היבינו אמר כי Daiwa, חברת הברוקראז' השנייה בגודלה ביפן בראשה הוא עומד תעבור לייצר רווחים בשנה הבאה לאחר שהפסידה יותר מ-900 מיליון דולר בשנתיים האחרונות.