פלאפון: אייפון 5 למנהלים, בונוסים לעובדים

ברקע: מנהלים בחברה השמיעו ביקורת על התנהלות המנכ"ל בעניין התאגדות העובדים ■ גיל שרון בשיחות סגורות: מוכן להסכם - אבל בלי ההסתדרות

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, מחליף את המקל בגזר, בכל הקשור להתמודדות החברה עם מהלך ההתאגדות של העובדים. ל"גלובס" נודע כי שרון כינס אתמול (ד') את כל מנהלי המחלקות בחברה וחילק להם מכשירי אייפון 5.

במקביל הודיע שרון הבוקר (ה') לכלל העובדים כי החברה תחלק להם מכשירים חכמים ללא תשלום (ככל הנראה תוצרת סמסונג), כחלק ממה שהגדיר: "הערכתי אליכם, עובדי פלאפון, המצעידים את החברה קדימה מדי יום...".

שרון, כך נודע, טען בשיחות סגורות עם מנהלים בחברה כי הוא מוכן להידברות עם חברי הוועד ואף להגיע איתם בהקדם להסכם כתוב, בתנאי אחד - שההסתדרות תישאר מחוץ לתמונה.

בוועד העובדים מתנגדים בתקיפות לגישה הזאת, שכן לא ניתן לחתום על הסכם קיבוצי ללא ארגון עובדים, וטוענים כי הסכמה כזאת תביא לשיפור תנאי ההעסקה לטווח קצר עם סימן שאלה גדול לגבי העתיד.

הפגישה עם מנהלי המחלקות נתפסת כצעד אסטרטגי של שרון, לאחר שחלק מהם הביעו ביקורת נוקבת בפני מנהלים בכירים בחברה על היד הקשה שנוקטת ההנהלה מול ההתארגנות, שיוצרת לטענתם אווירה קשה בחברה עד כדי פגיעה ממשית בפעילות.

עובד בחברה, המזוהה עם התארגנות העובדים, אמר בשיחה עם "גלובס": "עד היום לא חילקו למנהלים לא אייפון 4 ולא אייפון 1, ועכשיו פתאום מחלקים אייפון 5. הטלפון היחיד שחילקו זה מכשיר נוקיה פשוט, ומי שרצה טלפון מתקדם היה צריך לשלם עליו".

גם הבונוס השנתי שעמד כנראה בתחילת השנה בספק מסוים בשל התחרות העזה בשוק הסלולר, יחולק בסופו של דבר באופן זהה לשנים קודמות: כל מנהל מחלקה יקבל תקציב שווה ערך למשכורת אחת לכל עובד, אותו ניתן לחלק באופן דיפרנציאלי בהתאם לשיקול המנהל.

בוועד העובדים טוענים כי עובדים במקצועות טכניים שמועסקים בחלק מהמקומות שבהם הוכרז על שביתה, קיבלו בונוס גבוה מזה שקיבלו עד היום.

בהנהלת פלאפון מסרו בתגובה: "פלאפון אכן תחליף לכ-4,500 עובדי החברה את מכשיריהם לסמארטפונים מתקדמים חינם, כולל חבילת אנלימיטד ושירותי תוכן מתקדמים, וזאת כחלק מתוכנית העבודה של 2013 ששמה דגש על מהפכת הדאטה בפלאפון ומתמקדת בחוויית הגלישה האיכותית ברשת.

"באשר לבונוסים - כזכור, הנהלת פלאפון הצהירה כבר לפני חודש וחצי כי תעניק בונוס לעובדים, ואנו גאים על כך שאנו ככל הנראה חברת הסלולר היחידה שתעניק גם השנה בונוסים לעובדים, בהתאם לביצועים העסקיים".

עובדי בזק מצטרפים

בתוך כך, עובדי בזק, חברת-האם של פלאפון, הצטרפו היום להפגנה שקיימו עובדי פלאפון מול מרכז השירות של החברה ברמת-גן.

בשבוע הבא יערכו עובדי בזק אסיפות הסברה שישבשו מעט את הפעילות של החברה, ועל-פי הערכות ההתגייסות הזו שלהם צפויה לטרוף את הקלפים ולהביא להכרה בהתארגנות של עובדי פלאפון.