הכי לא עונה פיננסית: תקציב שיא למכבי חיפה - 80.5 מיליון שקל

שכר השחקנים בקבוצתו של יעקב שחר המריא ל-42 מיליון ש' ב-2012/13 ■ ההוצאה על רכישה והשאלת שחקנים - 11 מיליון ש', עוד לפני חלון ינואר

דווקא בעונה בה היא נכשלת על הדשא ורחוקה ממאבק האליפות, תקציב מכבי חיפה מתנפח לשיא כל הזמנים. ל"גלובספורט" נודע כי תקציב הקבוצה לעונת 2012/13 מסתכם ב-80.5 מיליון שקל, הגבוה בתולדות המועדון. כל זה לפני חלון ההעברות בינואר שאמור להעלות עוד יותר את חשבון ההוצאות.

המשמעות היא שבעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, יצטרך להוציא מכיסו עשרות מיליוני שקלים כדי לכסות את המינוס שייווצר העונה, זאת בשל חוקי ההתאחדות לכדורגל והבקרה התקציבית המחייבים קבוצה לסיים את העונה באיזון. בכך אין כמובן כל חדש: כפי שפורסם לראשונה ב"גלובספורט", בעונת 2011/12 הסתכם המינוס של חיפה ב-13 מיליון שקל, ואילו ב-2010/11 ב-18 מיליון שקל - כשיש לקחת בחשבון שבפועל, הפסדיו של שחר על הקבוצה היו גבוהים יותר, כיוון שחלק משמעותי מ"ההכנסות הטבעיות" של המועדון בעונות אלו, נרשמו תחת הסכם האימוץ של חיפה עם הספונסר הראשי שלה - חברת הונדה (ששחר הוא היבואן של רכביה לישראל).

חיפה שנייה העונה מבחינה תקציבית רק למכבי ת"א של מיטש גולדהאר, שנחשבת לבזבזנית הגדולה ביותר בספורט הישראלי, ומעמידה תקציב של 95 מיליון שקל.

מרכיב ההוצאה העיקרי של מכבי חיפה העונה הוא שכר שחקנים, שמגיע לכדי 42 מיליון שקל. מדובר על עלויות המקסימום שאליהם יכולים שחקני הקבוצה להגיע והם למעשה תשלומים בגין הישגים שהם תיאורטיים בלבד (פרמיות עבור נקודות ליגה, בונוסים על תארים, העפלה לאירופה וכו'). אם חיפה לא תגיע להישגים האלו, תקציב השחקנים בפועל יהיה נמוך יותר. הסיבה העיקרית לעלויות השכר הכבדות היא בעיקר העובדה שחיפה משלמת כמה מהמשכורת הגבוהות בליגת העל: כפי שנחשף ב"גלובספורט", שלושה שחקנים - בויאן שראנוב (2.2 מיליון שקל העונה), חן עזרא (2.1 מיליון) ויניב קטן (2 מיליון) נכללים ברשימת 20 המרוויחים הגדולים של ליגת העל העונה.

סעיף ההוצאה השני הכי גדול הוא רכישה והשאלה של שחקנים - 11 מיליון שקל. מרבית מסכום זה מיוחס לשלושה שחקנים: חן עזרא שנרכש ממכבי נתניה, דינו אנדלובו שהגיע מבני יהודה, וג'ואל דמאו (בני סכנין). סעיף מעניין נוסף שיכול להעיד על האופן בו משקיעה חיפה בעתיד שלה, כולל 6 מיליון שקל עבור מחלקת הנוער.

בעונה הבאה צפויה מכבי חיפה להעלות באופן משמעותי את הכנסותיה, עם המעבר לאצטדיון החדש שבנייתו נמצאת חודשים ספורים לפני סיום.

אינפו: תקציב מכבי חיפה 2012/13
 אינפו: תקציב מכבי חיפה 2012/13