מיזם הסיבים: ההצעה התקבלה אף שהערבות נדחתה

ועדת המכרזים למיזם התקשורת של חברת החשמל הסכימה לדחות את קבלת הערבות של קונסורציום החברות מסיבות משפטיות ■ הסיבה לכך הייתה הקושי של חברת ויה אירופה להעמיד את חלקה היחסי בערבות הכוללת בשל חופשת חג המולד שבה הבנקים סגורים

ועדת המכרזים למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל הסכימה לדחות את קבלת הערבות של קונסורציום החברות במכרז שהוגש ביום רביעי שעבר, מסיבות משפטיות. כפי שנחשף ב"גלובס", ההצעה במכרז לא כללה ערבות בסך 14 מיליון שקל. הסיבה לכך הייתה הקושי של חברת ויה אירופה להעמיד את חלקה היחסי בערבות הכוללת בשל חופשת חג המולד שבה הבנקים סגורים.

בפני ועדת המכרזים עמדה האופציה לקבל את רוב הכסף ולהמתין עד 7 בינואר ליתרה, או לחכות ולקבל את כל הכסף בפעם אחת, וזו האופציה שנבחרה בסוף. הסיבה היא שבוועדת המכרזים חששו שהגשת ערבות חלקית תקים עילה משפטית לתביעה של מתמודדים אחרים שלא הגישו כלל הצעה.

במסגרת ההצעה חוברות ויה אירופה השבדית למשקיעים ישראליים ובהם טמרס, האחים זיסאפל, באטם ורפ"ק.

עוד נודע ל"גלובס" כי בראש קונסורציום החברות עומדת חברת נאמנויות המייצגת את הקונסורציום מול הוועדה ובראשה עומד זאב גולדברג, בנקאי ההשקעות שמרכז את העבודה מטעם ויה אירופה וסיסקו. חברת הנאמנויות אמורה להגיש את הערבות הכוללת של הקונסורציום לוועדת המכרזים.