מאבק בין חברות לרכישת קרקע ל-350 יח"ד בנהריה

חברת וילאר בשליטת שלמה טיסר, וחברת אלמוג כ.ד.א.י בשליטת איציק אמסלם, מנהלות מאבק ביניהן על רכישת קרקע המיועדת לבניית יחידות דיור בשכונת נהריה הירוקה

חברת וילאר בשליטת שלמה טיסר, וחברת אלמוג כ.ד.א.י בשליטת איציק אמסלם, מנהלות מאבק ביניהן על רכישת קרקע המיועדת להקמת 350 יחידות דיור בבנייה רוויה בשכונת נהריה הירוקה. מדובר בקרקע פרטית באזור שרובו נבנה בעבר, כאשר הבניה בקרקע המדוברת התעכבה כתוצאה מחוב גדול לבנק מזרחי טפחות שרבץ על הקרקע.

כתוצאה מעליית מחירי הקרקע בשלוש השנים האחרונות, ונכונות הבנק להגיע הסדר עם בעלי הקרקע, נחתמה לפני כשנה עסקה בין בעלי הקרקע לבין חברת וילאר, הפעילה בין היתר בשוק המגורים בנהריה. על פי ההסכם שנחתם, היתה אמורה וילאר לשלם לבעלי הקרקע 26 מיליון שקל, מחיר המשקף 75 אלף שקל עבור מרכיב קרקע ליחידת דיור אחת, לא כולל הוצאות פיתוח. אלא שהעסקה לא הושלמה, ולאחרונה הביעה חברת וילאר נכונות לוותר על זכותה לרכוש את הקרקע בתמורה לפיצוי כספי.

בעלי הקרקע התקשרו לאחרונה בהסכם עם חברת אלמוג כ.ד.א.י, לרכישת הקרקע תמורת 35 מיליון שקל, מחיר המשקף כבר 100 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת, לא כולל הוצאות פיתוח. אלא של"גלובס" נודע, כי בימים האחרונים חזרה בה חברת וילאר מן ההסכמה לביטול העסקה עליה חתמה עם בעלי הקרקע תמורת פיצוי כספי בסך 3 מיליון שקל, שהוצע לה על ידי אלמוג כ.ד.א.י, והיא מעוניינת בעצמה להשלים את העסקה.

בפועל, נוצר מצב לפיו בעלי הקרקע חתומים על הסכמי מכר עם שתי חברות שונות על אותה הקרקע. יש לציין כי מי שמרוויח מהמאבק המתנהל על רכישת הקרקע הם בעלי הקרקע עצמם, שנהנים מעלית ערך שמקורה במאבק בין יזמים, כאשר בתוך פחות משנה ערכה עלה בלמעלה מ-30%.

כמו כן, תוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל מתחילת החודש, העלו כי בשכונת יזרעאל בעיר עפולה, הנמצאת בבניה מאסיבית וחלקה אף מאוכלסת, נמכרו מגרשים במחיר ממוצע של 80 אלף שקל ליחידת דיור כולל הוצאות פיתוח, בעוד בקרקע המדוברת בנהריה, המרוחקת יותר ממרכז הארץ, מתנהל כרגע משא ומתן לפי 100 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור לפני הוצאות פיתוח המוערכות בעוד כ-40 אלף שקל ליחידה. מחירי הדירות בשתי השכונות אגב, דומים ונעים סביב 900 אלף שקל לדירת 4 חדרים. מעו"ד דורון אריאל המייצג את בעלי הזכויות בקרקע, לא נמסרה תגובה.