הדולר היציג נקבע על 3.73 ש'; ירד בכ-2.2% ב-2012

השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים: האירו היציג נקבע על 4.92 שקלים - בדומה לשערו בתחילת השנה ■ FXCM ישראל: "עלייה מעל 3.73 שקלים עשויה לתת את האות לתיקון כלפי מעלה לעבר 3.76 שקלים ומעלה"

השקל נחלש היום (ב') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.1% ל-3.73 שקלים והאירו נקבע על 4.92 שקלים. בשנת 2012 רשם הדולר ירידה של כ-2.2% ואילו האירו נותר יציב.

למרות הצלחה יחסית של 2012 בשוקי המניות והאג"ח, שנת 2013 עשויה להיפתח ב"רגל שמאל" בשל בעיית המצוק הפיסקלי בארה"ב. הנשיא האמריקני ברק אובמה המשיך לתקוף אמש את הרפובליקאים בחוסר נכונותם להתפשר. "הייתי אופטימי, במידה מסוייגת, אבל עדיין איננו רואים שום הסכם".

מה יהיה אם ארה"ב תיפול מהצוק? במקרה ששני הצדדים לא יגיעו לעמק השווה עד סוף היום, הטבות המס שניתנו למאות אלפי אמריקאים יתבטלו ותלוש המשכורת שלהם יקטן. במקביל, ייכנסו לתוקפם צווים המורים על קיצוצים רוחביים בהיקף כולל של יותר מ-600 מיליארד דולר. החשש הוא כי ההשלכות לצעדים אלו יובילו לצימצום בצריכה הפרטית וכלכלת המדינה תיכנס למיתון מתמשך.

בבנק ירושלים מסבירים היום כי מגמת ההיחלשות בדולר נובעת, בין היתר, בשל המצוק הפיסקלי בארה"ב. בזווית הטכנית, מסבירים בבנק, לאחר שרמת ה-3.73 שקלים נפרצה, סביר להניח כי הצמד דולר-שקל עושה את דרכו לרמת ה-3.7 שקלים.

FXCM ישראל: "הדולר-שקל צפוי להמשיך להחליק מטה"

ב-FXCM ישראל מסבירים כי "הצמד דולר-שקל ממשיך לנוע מטה ללא מעצור. גם בשבוע האחרון מה שבלט הוא הניתוק בין הכיוון של הדולר בעולם לבין הדולר המקומי. בעוד הדולר בעולם נהנה מההון שחיפש מפלט בטוח בימים הללו של אי ודאות והצליח להתחזק בשיעור מה למול המטבעות המרכזיים, אצלנו השקל המשיך להתחזק למול הדולר והצמד ירד לרמות שפל חדשות. קשה למצוא הסבר פונדמנטלי למהלך הזה, וייתכן כי הוא נובע מנפחי המסחר הדלילים בשוק המט"ח המקומי בימות סוף השנה ומהיעדרם של משקיעים זרים. כשתחל שנת 2013 ומחזורי המסחר ישובו לסדרם, נוכל לקבל קריאה מדויקת יותר לגבי כיוונו של הצמד", נכתב בסקירה.

"ואולם, עד אז אין כל סיבה טכנית לשנות את התחזית השלילית של הצמד. הדולר-שקל צפוי להמשיך ולהחליק מטה לרמות שפל חדשות, מתחת ל-3.7 שקלים, אם כי ככל שמתמשכת הירידה, כך גדלה הסבירות לתיקון טכני. עלייה מעל 3.73 שקלים עשויה לתת את האות לתיקון כלפי מעלה לעבר 3.76 שקלים ומעלה, אבל עלינו לחכות בסבלנות להתפתחות זו", מסבירים ב-FXCM ישראל.