בטר פלייס מסרה 5 מכוניות בלבד בחודש דצמבר

נתון המסירות בדצמבר - הנמוך בתולדות החברה ■ חברות הליסינג הגדולות, שחתומות על הסכמים עם החברה, מקפיאות הזמנות ■ תקועה עם מאות מכוניות חדשות שיוצרו לפני כמעט שנה

הצרות של בטר פלייס נמשכות. מנתונים ראשוניים עולה כי בחודש דצמבר מסרה יצרנית המכונית החשמלית שנמנית עם קבוצת החברה לישראל 5 מכוניות חשמליות בלבד - כך נודע ל"גלובס". מדובר בנתון החודשי הנמוך ביותר של החברה מאז החלה לשווק את המכוניות בישראל.

עוד נודע ל"גלובס", כי לחברה יש מלאי של מאות מכוניות בנמל שחלקן מתקרבות ל-12 חודשים ממועד הייצור, מה שיאלץ את החברה לבצע רישוי עצמי ולספוג הורדת ערך של המכוניות.

לאחרונה הציגה החברה הצעות מכירה חדשות לחברות הליסינג במסגרת הארגון מחדש, אבל לא ברור אם המהלך יניב תוצאות.

בנובמבר בטר פלייס מסרה רק 23 מכוניות - הנתון הנמוך ביותר דאז, מאז החל השיווק המלא השנה. "גלובס" חשף בחודש שעבר כי חברות הליסינג הגדולות, שחתומות על הסכמי שיתוף פעולה עם החברה, עדיין מקפיאות הזמנות מבטר פלייס, כולל הזמנות של לקוחות מוסדיים שכבר הזמינו כלי רכב. זאת עד להתבהרות התמונה העסקית בחברה ו/או קבלת ערבויות פיננסיות מספקות לעמידה בהתחייבות לרכוש מכוניות שיחזרו לחברות הליסינג.

בטר פלייס מיישמת בחודשים האחרונים תוכנית התייעלות וצמצומים במסגרתה סיימו תפקידם מאות עובדים בחברה. גם מספר משקיעים אסטרטגיים של החברה מחו"ל, ובהן קרנות הון סיכון, פנו בתקופה האחרונה לחברה בבקשה לקבלת הבהרות לגבי המשך דרכה.

החברה צמצמה ברבעון השלישי את ההפסד ל-12 מיליון דולר לעומת 17 מיליון דולר הפסד ברבעון המקביל אשתקד - אבל זאת עוד לפני הזעזועים של החודשים האחרונים ובהם הדחתו של מייסד החברה שי אגסי, החלפת המנכ"ל ותוכנית ההתייעלות.

מבטר פלייס נמסר כי "הנתונים אודות היקף המסירות בישראל בחודש דצמבר נלקחו בחשבון, מאחר והחברה עסקה בשלושת החודשים האחרונים בעיקר בפעילות רה-ארגון אינטנסיבית. כמו כן, יש לציין כי השינויים שחוותה בטר פלייס בחודשים אלו, היו בעלי השפעה נמוכה על פעילות החברה מחוץ לישראל. לפיכך, ולאחר שרוב עבודת הרה-ארגון בישראל נמצאת מאחורינו, בטר פלייס תחל לפעול ביתר שאת לטובת הגדלת בסיס הלקוחות בישראל וגם בדנמרק. בהקשר ישיר לכך, החברה קרובה לסיים לגבש הצעות מכר מעניינות עבור לקוחות פרטיים וחברות ליסינג בישראל, אותן היא עתידה לחשוף בקרוב".