"השומר בסיור": רכבת ישראל חוסכת עלינו עלויות אבטחה

נוסעים שיגיעו לתחנת וולפסון של הרכבת עלולים להיתקל בשער נעול גם בשעות הפעילות ■ דוברת הרכבת: "זה קורה רק בתחנות הקטנות, שבהן ישנו רק מאבטח אחד"

נוסעים שיגיעו לתחנת וולפסון של רכבת ישראל עלולים להיתקל בשער נעול גם בשעות הפעילות, ובשלט המכריז כי "איש הביטחון יצא לסיבוב ביקורת". מנהל בתחנת וולפסון הסביר שהסיבה לכך היא צמצום במצבת המאבטחים. נוהלי הביטחון, הוא אמר, מחייבים גם שומר בשער וגם סיורי ביטחון בשטח, כך שאין ברירה אלא לנעול כשהמאבטח היחיד יוצא לסיור.

בוולפסון ביקשו לציין שהסיור נמשך רבע שעה וכי מקפידים לעשותו בזמנים שבהם לא עוצרות רכבות בתחנה. את אלה שנתקלו בשער הנעול ובגלל לחץ של זמן החליטו לקחת מונית - זה לא הרשים. "אני מגיעה לכאן בידיעה שבכל עשרים דקות יש רכבת", סיפרה ל-G אחת מהם, "מאיפה לי לדעת לכמה זמן השומר ייעדר ואם יספיק לחזור? לא כותבים כלום".

דוברת הרכבת מסרה שהסיורים נעשים לפני הפתיחה, אחרי הסגירה, ובחפיפה בין משמרות המאבטחים. ההחלטה לגבי וולפסון, היא מציינת, הייתה של מנהל התחנה "והרכבת תפעל לרענון הנהלים בתחנה זו". בכל מקרה, הדגישה, זה קורה רק בתחנות הקטנות, שבהן ישנו רק מאבטח אחד.

רק אחד? ואם מתגלה חפץ חשוד או שהמאבטח נאלץ לטפל בדיווחים חשודים? האם גם אז הוא נועל בזריזות את התחנה? האם הגיוני שבמקום כל-כך דינמי כמו תחנת רכבת, אפילו תחנה קטנה, יהיה רק שומר אחד ויחיד? להנהלת הרכבת פתרונים.