נפטר רו"ח מוריס קנה - מבכירי רואי החשבון בארץ

קנה, ממייסדי משרד רואי החשבון פאהן-קנה ונשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 84

"מוריס קנה היה מענקי ראיית החשבון. הוא אהב את המקצוע, היה בעל ידע מקצועי רב, הקפיד על כללי האתיקה ורכש לו מעמד על בקרב הקהילייה המקצועית בארץ ובעולם" - כך הספיד היום (א') רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת פאהן-קנה ושות' Grant Thornton ישראל, את מוריס קנה ז"ל, שהלך לעולמו בסוף השבוע (ו') בגיל 84.

בלומנטל הוסיף כי "קנה היווה דוגמה ומופת עבורי באופן אישי ועבור דורות רבים של רואי חשבון במשרד פאהן-קנה ומחוצה לו".

רו"ח קנה הוא יליד עיראק, שעלה לארץ אחרי קום המדינה וטיפס מתפקיד של מנהל חשבונות עד לתפקיד של נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, בו כיהן בין השנים 1971-1973. משך שנים הוא עמד בראש משרד רואי החשבון פאהן-קנה, ממשרדי רואי החשבון הגדולים בארץ, אותו הקים ב-1955 ביחד עם משה חיים פאהן ז"ל.

קנה כיהן גם כמרצה בכיר בחוג לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן וכמרצה לחשבונאות באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל-אביב.

ב-1998 פרש קנה לגמלאות מהמשרד. בנו, רו"ח יזהר קנה, מכהן כשותף מנהל בפירמת פאהן-קנה וכסגן נשיא לשכת רואי החשבון בישראל.

בריאיון שנתן ל"גלובס" לפני כשנתיים וחצי תיאר יזהר קנה את בית הוריו: "גדלתי בבית שלא היה חסר בו כלום. גרנו בבית של 80-90 מטר, לא בווילה ענקית, ואף פעם לא היה חסר. הוריי כן ידעו חוסר עד שהמצב הכלכלי השתפר. אמי תמיד סיפרה לנו שכשהם נישאו היה חורף, והם היו צריכים להחליט אם קונים מעיל כי היה קר, או קונים שולחן כדי לשבת לעשות עליו שיעורים. זו הייתה ההתלבטות שלהם. אני כבר לא הייתי במגרש הזה. לא הייתה שום בעיה פיננסית כשגדלתי...

"לזכותו של אבי ייאמר שהוא היה חכם מספיק לא לכוון אותי למקצוע בצורה מוכוונת, אבל ברור שהייתה השפעה של הבית בבחירתי במקצוע. אבא היה בעבודה כל הזמן, עבד מאוד-מאוד קשה, ומגיל 6-7 כבר הייתי מגיע למשרד ועובד שם קצת".

רו"ח מוריס קנה השאיר אחריו שני בנים (יזהר וברק קנה) ו-6 נכדים. קנה הובא למנוחות ביום שישי בבית-העלמין בקיבוץ עינת.