"חלק מבכירי JP מורגן התנהגו ממש כמו ילדים קטנים"

מנכ"ל JP מורגן, ג'יימי דיימון, התבטא אמש באופן חריג אודות תפקוד אנשיו בפרשיית "הלווייתן הלונדוני", שהסבה לבנק הפסדים של כ-6.2 מיליארד דולר

מנכ"ל JP מורגן, ג'יימי דיימון, התבטא כי חלק מבכירי הבנק הגדול בארה"ב (מבחינת היקף הנכסים) "התנהגו כמו ילדים קטנים", בכל הקשור להתנהלותם בפרשיית "הלווייתן הלונדוני", במסגרתו הפסיד הבנק כ-6.2 מיליארד דולר.

"במקום לעזור, הם הסתובבו במסדרונות כאילו הראש שלהם כרות וחשבו - 'מה המשמעות של הדבר הזה, אישית, עבורי?'", אמר דיימון, בכנס שנערך בסן-פרנסיסקו. "יש מספר אנשים שחשבו שהם יכולים למנף את הדבר הזה, בשביל לקדם את עצמם באופן אישי".

פרשת "הלווייתן הלונדוני" החלה במאי 2012, כאשר JP מורגן הודיע בתחילה כי ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - זאת, בעקבות החלטות שגויות של מישל אייקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של ג'יי.פי מורגן ומכונה גם "הלוויתן של לונדון".

אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס מסויים ולאחר מספר חודשים הנכס התחיל לעלות ולגרום להפסדי הענק שעליהם דיווח הבנק.

"הצבנו יותר מ-100 אנשים שעבדו במשך 90 יום כדי לפתור את הבעיה, ולמנוע את המשך החשיפה שלנו לפוזיציה", אמר דיימון. "היו כאלה שהתנהלו באופן מחפיר, אולם עדיין חלק מהאנשים שהכרתי, הם הטובים ביותר בתפקידם. ברגעים כאלה לומדים על הטובים והגרועים ביותר מבין האנשים שסביבך".