אירועים בעולם

11 עד 17 בינואר

פולקלור, פסטיבל הדוב

אנגליה התברכה בשיעור גבוה של פסטיבלים משונים, אך האירוע הזה נחשב לאחד המוזרים שבהם: פסטיבל דוב הקש בעיירה Whittlesea. זהו שריד לאחד הפסטיבלים העתיקים של אירופה, והעיירה ויטלסי שבמחוז אוקספורדשייר היא אחד משלושת המקומות האחרונים באנגליה (ובין הבודדים באירופה) שעדיין מקיימים אותו.

כוכב האירוע הוא אחד התושבים המולבש בפיסות קש שנשארו מהקציר, שמהן יוצרים צורה של דוב. את הדוב מוליך שומר ולצד השניים נגן, והללו סובבים בעיירה מבית לבית, כשהדוב מקבל מתנות קטנות, משקה ואוכל. הפסטיבל גווע למעשה בראשית המאה העשרים, אך ב-1980 הוקם לתחייה וזכה להצלחה עצומה. בעקבות הדוב משתרכת תהלוכה שלמה, עם נגנים ועם רקדנים במחולות עם אנגליים מסורתיים (Morris Dance). התהלוכה מסתיימת באופן מסורתי בפאב. לצפייה בחגיגות סרקו את הברקוד.

איפה: העיירה Whittlesea

מתי: 13-11 בינואר

אוכל, שבוע המסעדות בניו יורק

פעמיים בשנה, בחורף ובקיץ, רושמים לפניהם תושבי ניו יורק ותיירים מעודכנים את תאריכי "שבוע המסעדות". למעשה מדובר בשבועיים, לא כולל סופי שבוע, שבהם מציעות כמה וכמה מהמסעדות הטובות, המפורסמות והיקרות ביותר בעיר ארוחות במחיר אחיד: 25 דולרים לארוחת צהריים בת שלוש מנות, 38-35 דולרים לארוחת ערב. בשנים האחרונות נוספו, ברוח התקופה, תפריטי גורמה נטולי גלוטן ותפריטים טבעוניים. מומלץ להזמין מקום מראש.

ההרשמה התחילה השבוע:

www.nycvisit.com/RestaurantWeekSearch/index cfm?pagePkey=1627

מתי: 14 בינואר עד 8 בפברואר

מסורת, פטרון החיות

לפי המסורת הנוצרית, הקדוש אנטוניוס בן המאה השלישית חילק רכושו לעניים ויצא להתבודד במדבר. השטן ניסה להכשילו, והופיע מולו בצורת חיות שונות, אך לא הצליח. מיתוס אחר מחבר את אנטוניוס הקדוש עם פרומיתיאוס היווני, ומספר שגנב ניצוץ מאש קדושה והביא אותה לבני האדם. בזכות האגדות הללו מתאפיין חגו של אנטוניוס (אנתוני) הקדוש במדורות אש גדולות בחלק מהמקומות, ובאחרים בחגיגות המשלבות גם את חיות הבית, שאנטוניוס הוא פטרונן.

בימים העתיקים, כשרוב האוכלוסייה הייתה חקלאית, הכפריים תרמו לכנסייה בנדיבות כדי לזכות בברכה שתגן על חיות המשק. עד היום מתקיימות בספרד, באיטליה ובדרום אמריקה תהלוכות של סוסים, של כלבים, של חתולים ושל חזירים (ובערים גדולות אפילו תוכים ואוגרים) המובאים לכנסייה כדי לקבל ברכה. לצפייה בסרטון סרקו את הברקוד.

איפה: ספרד, איטליה ודרום אמריקה

מתי: 17-16 בינואר