עמיר פרץ: "הוועדים החזקים במשק גנבו משהו?"

מספר 3 בתנועה מאמין שיש עוד סיכוי לאיחוד בגוש השמאל-מרכז ושיש סיכוי לתהליך המדיני ■ "כשיש משבר מגלגלים אותו על מעמד הביניים וכשיש צמיחה - העשירים נהנים; זה חייב להיפסק" ■ צפו בתוכנית "בארבע עיניים"

כישלון הפגישה הלילית בין מנהיגי גוש המרכז-שמאל בתחילת השבוע חידד את המחלוקות הבין-אישיות בין מנהיגי הגוש שאמור להוות גוש חוסם לימין בבחירות הקרובות. כרגע, החצים מופנים כלפי התנועה וציפי לבני. אולם, למספר 3 בתנועה, עמיר פרץ, יש עדיין תקווה לאיחוד בגוש.

"אני מאוד מקווה שהעניין יקבל תנועה מחודשת כבר בימים הקרובים", אמר היום (ד') פרץ בראיון מיוחד לעורך "גלובס", חגי גולן. "אני מאוד מקווה שנתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, ואני חושב שמי שאומר שהקרב סגור וגמור - טועה טעות קשה. אני שומע הרבה יותר ליכודניקים שבעבר הצביעו בהמוניהם, שהפכו לציבור אדיש, שאומרים שלא יבואו להצביע".

- אחרי הבחירות יצטרכו לסגור בור שנפער בתקציב, בהיקף של מיליארדי שקלים. מאיפה מביאים את הכסף הזה?

"דבר ראשון - עסקת חבילה במשק. עסקת כזאת יכולה לייצר בין 5 ל-8 מיליארד שקל, ותכלול את כל המרכיבים: מה הממשלה תורמת לעסקה, מה העובדים תורמים לעסקה, ומה המעסיקים תורמים לעסקה. בתנאי שכאשר הכלכלה תתייצב ותתחיל לצמוח, הפירות של אותה צמיחה מתחדשת יחזרו באותה מידה לאותם ציבורים שתרמו".

- מה זה אומר, שהעובדים צריכים לוותר על שכר?

"יכול להיות, אני הרי עשיתי עסקה כזאת עם נתניהו. אמנם לא הסכמתי בשום פנים ואופן שעובדים שמשתכרים עד 5,000 שקל יתרמו שקל, בנינו נוסחה שככל שהשכר שלך יותר גבוה התרומה שלך יותר גדולה, אבל כאשר הסתיימו השנתיים של המשבר, החזרנו את הכסף לאותם אנשים. ממה הציבור מתקומם ובצדק? הוא אומר כשיש משבר מגלגלים את זה אלינו, לחלשים, למעמד הביניים, וכשיש צמיחה מחלקים את זה לעשירים. העניין הזה חייב להסתיים.

"דבר שני, צריך להפסיק לחלוטין את ההשקעות הפוליטיות - במתנחלים ובחרדים - ולומר זאת באומץ. ודבר אחרון, ברגע שניבחר, התמונה הראשונה שתהיה זו תמונה של לבני קוראת לאבו מאזן, ואומרת לו 'אנחנו מוכנים להקפיא את הבנייה לשנה, אנחנו מוכנים לשחרר 500-1,000 אסירים, שאין להם דם על הידיים, לטובתך כדי לחזק אותך, לעשות מהלכים בוני-אמון, שמחזקים את הפרטנר'. המהלך הזה לבד יביא לא רק 5 מיליארד, אלא יביא גם תנועה מחודשת של כל הייצור שלנו. אנחנו נמצא את עצמנו פתאום עם השקעות שמגיעות מכל עבר, ועם תרומה כלכלית משמעותית.

צפו בתוכנית המלאה בסרטון המצורף, בה מפרט פרץ את תוכניתו לפתרון משבר הדיור, מדבר על עסקת חבילה עם הוועדים הגדולים במשק ותוקף בחריפות את נתניהו: "מאשים את שר השיכון, כאילו שר השיכון זה ממלכה נפרדת, הוא לא אחראי. היום אומרים לו למה לא הצלחת לקדם את כל הרפורמות שלך במינהל, בנמלים, בחברת החשמל, והוא מאשים את הוועדים. מחר יאמרו לו למה הצלחת לגמד ולגזור קופונים על גבם של החוסכים בישראל, הוא יאשים את הטייקונים. הרי זה לא ייתכן הצביעות הזאת".