מי אתה דוד פתאל

נער המעלית שהפך לטייקון בתי מלון

הסיפור של דוד פתאל (55) יכול לשמש מקור השראה ליזמים המתחילים מאפס בכלל, ולאלו העובדים בתחום המלונאות בפרט. בשנת 1980, במקביל ללימודיו באוניברסיטת חיפה, עבד פתאל כנער מעלית ("בל בוי") במלון בחיפה. בהמשך התקדם, עבר לתפקידי ניהול, ולמד במקביל מלונאות בבית הספר תדמור.

בשנת 1985 מונה לסמנכ"ל מלון דן אכדיה בהרצליה, ובשנת 1987 מונה לראשונה לתפקיד של מנכ"ל בית מלון - בסונסטה ים-המלח (נירוונה). קפיצת המדרגה הגיעה בשנת 1992, כשנבחר על ידי אפריקה ישראל (אז בשליטת בנק לאומי) לייסד עבורה את חברת המלונות.

בשנת 1996 "נחטף" המנהל המוכשר על ידי משה בובליל וניסן חקשורי, לשמש בתפקיד מנכ"ל רשת קלאב הוטל. הרומן של פתאל עם בובליל וחקשורי היה קצר, ובסופו גמלה בליבו ההחלטה לצאת לדרך עצמאית.

בשנת 1998 ייסד את חברת ניהול המלונות הנושאת את שמו. שנתיים לאחר מכן פרצה האינתיפאדה השנייה, שהזכירה את הסיכון הגדול ואת התנודתיות המאפיינים את ענף התיירות בישראל. מאז ועד היום שרד פתאל את המשברים ורק הלך והתרחב.

הפריצה לחו"ל התרחשה בשנת 2007, כשהקים את קרן פתאל להשקעות (שחלקו בה 32%) במשותף עם דלק נדל"ן של תשובה ועם מגדל, מבטחים, מנורה מבטחים וקבוצת הנדל"ן דוראה (שנאלצה לצאת מההשקעה לאחר שקרסה).

פתאל אינו שוקט על שמריו, ובמקביל להגדלת הפעילות בחו"ל פועל גם להרחבת הרשת המקומית - בחודש נובמבר חתמה רשת פתאל על הסכם להשקעת 50 מיליון שקל בשיפוץ מלון "גלודאר" בנתניה, בסמוך לכיכר העצמאות וחוף הים.

רשת Leonardo של פתאל בחו"ל כוללת היום 36 בתי מלון באירופה (בשוויץ, בלגיה, גרמניה, הונגריה ואוסטריה) תחת המותג "לאונרדו". להשקת המלון האחרון שלו בגרמניה בשנת 2011 הגיעה צמרת המשק, כשכמו תמיד חבריו נענים ברצון להזמנה לבלות באחד מבתי המלון שלו בישראל או מעבר לים.