דש: האג"ח הקונצרני באירופה מאותת - המשבר הסתיים

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות: אם משבר החובות באירופה ימשיך במסלול רגיעה, כפי שמעריכים בבנק המרכזי, השקעה באג"ח הממשלתיות של המדינות הבעייתיות באירופה אטרקטיבית יותר מאשר באג"ח הקונצרניות

מבחינת שוק האג"ח הקונצרניות באירופה, המשבר כנראה הסתיים לגמרי. בחודש האחרון השיגו האג"ח בדירוג השקעה באירופה יתרון עצום בהשוואה לארה"ב וגם לישראל. פרמיית הסיכון של החברות בעלות דירוג השקעה חזרה לרמות שהיו בשולי שנת 2009, אך היא עדיין נמוכה מאשר הפרמיה של הממשלות. כך כותב אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות.

מבחינה זו, אם משבר החובות באירופה ימשיך במסלול רגיעה, כפי שמעריכים בבנק המרכזי, השקעה באג"ח הממשלתיות של המדינות הבעייתיות באירופה אטרקטיבית יותר מאשר באג"ח הקונצרניות.

אם בנתונים הכלכליים השיפור עדיין רק בראשיתו, מבחינת המצב הפיננסי, ההתקדמות לקראת היציאה מהמשבר הייתה משמעותית הרבה יותר. תשואות האג"ח ל-10 של איטליה עומדות לחצות את רף ה-4%, ושל ספרד כבר ירדו מתחת ל-5%. המרווחים לעומת האג"ח של גרמניה עדיין גבוהים בכ-200-300 נ.ב. מעל הרמה של טרום המשבר. מעניין שהפער בין תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה כמעט נעלם בפרמיות ה-CDS של המדינות, מציין זבז'ינסקי.

בארץ, שוק האג"ח הממשלתיות המשיך לרשום ירידות שערים בשבוע שעבר. לא היה הבדל גדול בין האפיק השקלי לצמוד ולכן ציפיות האינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי. השבוע צפוי להתפרסם מדד המחירים לחודש דצמבר. בדש צופים ירידה של 0.1%, לעומת הקונצנזוס לאי שינוי במדד.

וגם מועד הבחירות מתקרב. שוק המניות הציג ביצועים חלשים יחסית בחודש האחרון לעומת השווקים האחרים ובינתיים לא מתיישר עם הממצאים ההיסטוריים שמראים שהבחירות בדרך כלל היו טובות למניות. עם או בלי קשר לבחירות, גם בשוק האג"ח ניכרת עצבנות והוא הציג ביצועים חלשים יחסית לעומת השווקים האחרים בשבוע האחרון. על פי בלומברג, שוק האג"ח הישראלי היה בין התנודתיים ביותר בעולם בשבוע האחרון.

בשוק האג"ח הממשלתי, בדש ממשיכים להמליץ לקצר בהדרגה את מח"מ התיק. המח"מ המומלץ הינו כ-4 שנים. במקביל, מומלץ על מח"מ ארוך יותר ברכיב השקלי מאשר בצמוד.