השיחה: שר החינוך גדעון סער מתחבר לשורשים הבוכריים

מי הגיעו לפרגן ללב לבייב? ■ מי חגגו עם קבוצת פישמן 12 שנות אחריות חברתית? ■ וגם: איפה חגגה עופרה רייף-שמלצר את יום הולדתה?

בר-מצווה שמחה לקונגרס יהודי בוכרה העולמי. הארגון, שהוקם בשנת 2000 על-ידי לב לבייב במטרה לפעול למען שימור המורשת של יהדות בוכרה בארץ ובעולם, חגג אמש (א') בהאנגר 11 בנמל תל-אביב יום הולדת 13.

השתתפו: נשיא המדינה שמעון פרס, השרים אלי ישי אריאל אטיאס וגדעון סער (שהגיע עם בת זוגו גאולה אבן), ח"כ אביגדור ליברמן, אולגה לבייב, רון חולדאי, שגריר אוזבקיסטן בישראל, ראשי הקהילה הבוכרית בתפוצות, אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל ואלפי בני העדה מכל רחבי הארץ.

במהלך הטקס שבו לבשו הנכבדים את הגלימה הבוכרית המסורתית הוענקו ארבעה פרסי "אנשי השנה" לאישים שונים על פועלם למען העדה.

בתחום "תרומה מיוחדת לקהילה" זכה בן הקהילה הבוכרית, גדעון סער; בתחום התרבות והמוזיקה הבוכרית על מפעל חיים זכו אלו אלייב ולהקת אלייב; בתחום הסיוע לרווחת הקהילה זכתה אסתר מוטאייב מלוד; ובתחום ההתנדבות ניתנו אותות לשלושה: אירנה בר, בוריס נתנאלוב ומאיר חי.

לוי בקצב הסלסה

יהודה לוי, מנכ"ל בנק HSBC ישראל, אירח במוצ"ש במועדון הבארבי בתל-אביב, כ-500 ידידים בהם בכירים מהמגזר העסקי, להופעה של מוזיקה לטינית ומוזיקת סלסה קצבית.

יהודה לוי, ערב של מוסיקה לטינית / צילום: ישראל הזרי
 יהודה לוי, ערב של מוסיקה לטינית / צילום: ישראל הזרי

יהודה לוי בפעולה

בין המוזמנים שהחליפו את החליפה בג'ינס וטי שירט (קוד הלבוש הרשמי של הערב) נצפו עמי אראל, יצחק סוארי, הנרי טייג, דוד בועז, אהוד שפירא, ראובן אבלגון, ויורי גיא-רון. לוי עצמו הוביל כפסנתרן הרכב של 19 נגנים, הכולל קבוצת כלי נשיפה, כלי קשת וכלי מיתר, ויחד הם ביצעו עיבודים של המנהל המוסיקלי אודי אור-חיים. פרט לסלסה, ניגן ההרכב שירים של הזמרת הפורטוגזית סזריה אבורה.

רפפורט ידידת אמת

במוצאי שבת נערך אירוע ההתרמה השנתי של "לקט ישראל" בסימן "אנשים למען אנשים". לקט ישראל הוא ארגון הפועל להעברת עודפי מזון לנזקקים. את הערב, שאירחו גידי כרוך מנכ"ל לקט ישראל וג'וזף גיטלר יו"ר ומייסד לקט ישראל, הנחה גדי סוקניק.

בחלק האומנותי: גורי אלפי. במהלך הערב הוענק אות ידידת אמת של הארגון לרות רפפורט עבור תרומתה לארגון.

ג'וזף גיטלר, עירית רפפורט, אירוע ההתרמה של
 ג'וזף גיטלר, עירית רפפורט, אירוע ההתרמה של

ג'וזף גיטלר ועירית רפפורט

איש העסקים מיקי שטראוס קיבל בשם בתו, עופרה שטראוס ששהתה בסין לרגל עסקים ובשם קבוצת שטראוס שבניהולה, את אות ההוקרה של הארגון ל"תאגיד מעורר השראה בתחום מעורבות החברתית".

האות הוענק לקבוצת שטראוס בגין פעילותה למען ביטחונם התזונתי של נזקקים בישראל. אות "מתנדב מעורר השראה" הוענק לתושב רעננה גרשון סימקינס, עבור פעילותו.

נכחו: שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ורעייתו ג'ולי, רו"ח איריס שטרק, שלומי גבאי, אפי רוזנהויז ועוד.

פישמן חוגג 12 שנות אחריות

קבוצת פישמן קיימה אתמול את האירוע השנתי של הקבוצה, המוקדש לתחום האחריות התאגידית וההשקעה במטרות חברתיות. האירוע, שנערך במרכז פרס לשלום, עמד בסימן "עסקים נוגעים באנשים", ובמסגרתו ניתנה ההזדמנות לקהל המוזמנים להתמודד עם החוויות וקשיי היום-יום שהם מנת חלקם של אנשים עם מוגבלויות. בקבוצה משקיעים רבות בתחום האחריות החברתית שהובלתה של רונית פישמן-אופיר.

זו השנה ה-12 ברציפות שהקבוצה מייחדת אירוע שנתי כדי לסקור ולקדם עשייה חברתית מטעם החברות בה.

אייל ואליעזר פישמן, ענת מניפז, רונית פישמן אופיר, 12 שנות אחריות תאגידית / צילום: יוסי כהן
 אייל ואליעזר פישמן, ענת מניפז, רונית פישמן אופיר, 12 שנות אחריות תאגידית / צילום: יוסי כהן

אייל ואליעזר פישמן, ענת מניפז ורונית פישמן-אופיר

זוהי גם הזדמנות להיחשף למגוון הפעילויות המתקיימות בחברות השונות ולהביע הערכה והוקרה למי שהישגיהם בתחום זה יוצאי דופן. חלוקת אותות ההצטיינות התבססה השנה לראשונה על מתודולוגיות בינלאומיות.

החברות נמדדו על אופן ניהול האחריות התאגידית ושילובה בתשתית הניהולית, הארגונית והעסקית של החברה. כמו כן, נמדדו החברות על השקעה חברתית באמצעות שילוב של אנשים עם מוגבלויות וקידומם בחברה ובתעסוקה. מבין 11 חברות בקבוצה שהגישו מועמדות, זכו חברת הדלק TEN על הצטיינות בניהול אחריות תאגידית וחברת גורני אינטראקטיב על הצטיינות בהשקעה חברתית.

בין הנוכחים: אליעזר וטובה פישמן וילדיהם ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר; דודו זבידה מנכ"ל דרבן; עודד שמיר מנכ"ל כלכלית ירושלים; משה מורג מנכ"ל מבני תעשיה; אהרון מידן מנכ"ל הום סנטר; רמזי גבאי יו"ר מכון הייצוא; חיים אריאלי; עמרם מצנע המתמודד בבחירות הקרובות במסגרת מפלגת "התנועה"; פרופ' יולי תמיר; יהודית יובל-רקנאטי; יפעת גוריון ועוד.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

שמלצר חוגגת ברומא

לאחר שבשנה שעברה חגגה עופרה רייף-שמלצר את יום הולדתה בבראנץ' רב-משתתפות במסעדת "התרנגול הכחול", השנה נוסה קונספט שונה. את יום הולדתה ה-43, חגגה שמלצר עם שמונה חברות טובות בסוף שבוע מפנק ברומא.

החגיגה החלה במלון היוקרתי "גרנד הוטל מינרווה" משם יצאו הבנות מידי יום לסיורי שווקים, מוזיאונים, כנסיות וכמובן שילבו שופינג וארוחות מפנקות במסעדות החמות ביותר בעיר.

לכבוד יום ההולדת רכשו החברות לרייף מתנת יום הולדת הכוללת פרטי אופנה מהקולקציה החדשה של מיסוני.

בין החוגגות: עו"ד מגי הלפרין, אשת יחסי הציבור דניאלה רייבנבך וקרן פרנסיס ולימור סידי, בנותיו של אריה קידרון.

ניקול ראידמן מתרחבת?

האם ניקול ראידמן רכשה שני מגרשים בהרצליה פיתוח? בנובמבר האחרון נרכשו שני מגרשים צמודים ברחוב אריה בן-אליעזר בהרצליה פיתוח. שווי שתי העסקאות יחד עומד על כ-52.6 מיליון שקל, כאשר מגרש אחד עליו בנוי בית חדש נרכש בכ-36 מיליון שקל והשני, עליו עומד בית המיועד להריסה, נרכש בכ-16.5 מיליון שקל.

בעוד גורמים שונים בענף מספרים כי ראידמן היא זו שרכשה את שני המגרשים, הוצאת נסח הטאבו של שניהם חושפת את שמו של עו"ד יואב סגל ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', כמי שהנכס רשום על שמו.

ניקול ראידמן, משקיעה בנדל
 ניקול ראידמן, משקיעה בנדל

ניקול ראידמן

ל"גלובס" נודע כי בכוונת הרוכש לשפץ את הבית החדש יותר ולהרוס ולבנות בית חדש במגרש עליו ממוקם הבית הישן. מדובר ברחוב המקביל לרחוב שעלה לכותרות רק בשבוע שעבר בעקבות חשיפת "גלובס", רחוב אליעזר קפלן, בו נמכר מגרש בן כדונם וחצי ועליו בית מפואר לאשת העסקים רות פרסול. עו"ד סגל סירב להתייחס לידיעה וכך גם ראידמן שמסרה: "אני לא חייבת לתת דין וחשבון לאף אחד".

אורי חודי