נתניהו: "לא צריך להעלות מסים - אולי תמלוגי הגז יהיו גדולים"

ראש הממשלה בראיון בערוץ 2: "התקציב הולך לגדול בכ-17 מיליארד שקל - לקחנו בחשבון שהגרעון יהיה כמו שהוא היום" ■ "אני לא רוצה להיות במצב שהעם היהודי היה בו לפני 70 שנה - כשהיינו צריכים להתחנן שיגנו עלינו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (ב') בחדשות ערוץ 2 ושלל את האפשרות כי הממשלה הבאה תעלה מסים.

"אני יכול לומר דבר אחד, בניגוד למה שחושבים: התקציב הולך לגדול בכ-17 מיליארד שקל", אמר נתניהו, וציין כי "צריך להחליט במה הוא יגדל. אני לא חושב שצריך להעלות מסים. לקחנו בחשבון שהגרעון יהיה כמו שהוא היום. אני לא רואה בעיה שבגללה נצטרך להעלות מסים מסיבה פשוטה: אולי תמלוגי הגז יהיו גדולים, אולי השווקים יתאוששו והייצוא יגדל".

"תהיה העלאה בתקציב בניגוד למה שחושבים", המשיך ראש הממשלה. "ננהל את הכלכלה בדרך האחראית כמו עד עכשיו. דבר אחד בטוח - אני לא רוצה להעלות מסים, אני מנסה להמנע מזה. בהתאם לצרוך נדאג להתאים את התקציב - פה ושם נעשה קיצוצים".

לגבי דברי אולמרט, נתניהו אמר כי "אני גאה שהשקענו מיליארדים בכיפת ברזל, ביכולות התקפיות ובהיערכות למצב הביטחוני וביכולות ההתקפיות של צה"ל. דברי אולמרט לא נכונים".

נתניהו אמר כי "אני לא רוצה להיות במצב שהעם היהודי היה לפני 70 שנה - שהיינו צריכים להתחנן שייגנו עלינו. אני גאה בהתעצמות שעשינו".

עוד התייחס נתניהו לביקורת שהטיח בו ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. "יש אנשי ביטחון שתרמו לא פחות מיובל דיסקין. יש בכירים במערכת הביטחונית שחושבים אחרת ממנו. אזרחי ישראל חכמים והם יחליטו. יש לנו היום יכולות התקפיות שלא היו לנו בעבר".

"ככל שנהיה יותר חזקים נוכל להבטיח את עתידנו ובסוף לעשות שלום עם שכננו. אף אחד לא עושה שלום עם חלשים. רק אם יהיה מולי מישהו שלא מתחבק עם החמאס ונותן קרדיט למי שיורה רקטות על ישראל. עד היום לא בא מישהו כזה", אמר נתניהו.

יחימוביץ': "נתניהו יקצץ את מעמד הביניים והעניים"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה לדבריו של נתניהו ואמרה כי "הערב בראיון של נתניהו בערוץ 2 הובהר באופן סופי - ביום שאחרי הבחירות, אם נתניהו ירכיב את הממשלה, הוא יקצץ את מעמד הביניים והעניים, וכל שותפיו שזוחלים לממשלתו כבר עכשיו, יחתמו במו ידיהם על הקיצוצים הללו.

"להטוטי מילים, פלפולי שפתיים ותנועות ידיים - ושקר אחד גדול. נתניהו מהמר על עתידנו. אני קוראת לכל מפלגות המרכז להפסיק את הזחילה אל ממשלת נתניהו, ולהעמיד אלטרנטיבה חזקה מולו. רק מפלגת העבודה בראשותי מעמידה חלופה לממשלתו הקיצונית של נתניהו - ואנו קוראים לציבור להתעורר ולעצור את הגיהינום החברתי שנתניהו כבר מודה בו".