גיוון מאשרת חשיפת "גלובס": מפסיקה המגעים למכירתה

אמש נחשף ב"גלובס" כי מכירת גיוון תקועה בשל פערי מחיר בין אי.די.בי לרוכשת דסק"ש מחפשת למכור את השליטה בחברה (45.5%) במנה אחת

גיוון מאשרת הבוקר (ג') את חשיפת "גלובס" מאמש, והודיעה כי היא מפסיקה את המגעים לרכישתה או למיזוגה, כחלק מהאסטרטגיה להרחיב את הצמיחה שלה ולמקסם את הערך לבעלי מניותיה.

על פי הודעת גיוון לבורסה, לאחר חיפוש מעמיק המליצה ועדה מטעם דירקטוריון החברה כי המשך הוצאתה לפועל של התוכנית התפעולית היא הדרך הטובה ביותר כרגע להציף ערך.

בנוסף, דסק"ש, בעלת השליטה בחברה, הן במישרין והן באמצעות אלרון, הודיעה כי היא מעוניינת למכור את השליטה בגיוון (45.5%) במנה אחת. גיוון מעדכנת כי היא אינה מחויבת להמשיך ולעדכן באשר לתוצאות המכירה של דסק"ש, אם וכאשר היא תתרחש.

גיוון, שפיתחה גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול, נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי של 570 מיליון דולר. בשיאה, בשנת 2004, נסחרה החברה בשווי של כ-1.2 מיליארד דולר.

ההערכות הן שהצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה על המחיר: בעלת השליטה בגיוון, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, עדיין חולמת על שווי של מיליארד דולר לחברה, ואילו הרוכשים הפוטנציאליים מוכנים לשלם סכומים הנמוכים בכ-25% (שעדיין משקפים פרמיה נאה של כ-32% על מחיר השוק). אחת הרוכשות הפוטנציאליות ששמה הוזכר היא‏ ‏‎ Fujiהיפנית.