לאחר 3.5 שנים: אברהם הירשזון השתחרר מהכלא

שר האוצר לשעבר הורשע בגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית ונדון למאסר של 5 שנים ו-5 חודשים ■ לאחרונה החליטה ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרו

‎‎‏"אני הולך עכשיו להודות לקדוש ברוך הוא שהוציא אותי בבריאות טובה, לחבק את משפחתי, להודות לידידים קרובים שעזרו לי. בנוגע לכל השאר, יבוא הזמן והמקום שאדבר את מה שאני רוצה לדבר" - כך אמר הבוקר (ד') שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, עם שחרורו מהכלא אחרי 3.5 שנים.‏

הירשזון (72), שהורשע בגניבת מיליוני שקלים מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) שעמד בראשה, השתחרר הבוקר לאחר שסיים לרצות את תקופת מאסרו.

ביוני 2009 גזר עליו בית המשפט המחוזי בתל-אביב עונש של 65 חודשי מאסר, לאחר שהרשיעו בגניבת סכום שנע בין 1.73 ל-1.9 מיליון שקל מהע"ל. כן נגזרו עליו שנה מאסר על-תנאי וקנס בסך 450 אלף שקל. מדובר בעונש החמור ביותר שנגזר על נבחר ציבור בישראל.

‏הירשזון החל לרצות את מאסרו בספטמבר 2009. באחרונה החליטה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש מתקופת המאסר, עובדה שאיפשרה את שחרורו המוקדם של הירשזון.

יזם מיזמים ציבוריים רבים

‏הירשזון נולד ב-1941 בתל-מונד. הוא נבחר לכנסת ה-10 ברשימת הליכוד והתפטר לאחר חצי שנה כשהצטרף להע"ל. בכנסת ה-13 נבחר שוב ברשימת הליכוד והמשיך לכהן גם בכנסות הבאות. מ-2003 עד 2005 כיהן הירשזון כיו"ר ועדת הכספים, ובהמשך היה שר התיירות‎.‎‏

הירשזון יזם והפעיל מיזמים ציבוריים רבים, ובין היתר‏‎ ‎עמד בראש הע"ל ויזם את "מצעד החיים" לשליחת בני-נוער יהודים לסיורים במחנות ההשמדה בפולין.

‏עם הקמתה של מפלגת קדימה בידי אריאל שרון בסוף נובמבר 2005, פרש הירשזון מהליכוד והצטרף לקדימה. ב-4 במאי 2006, עם השבעת הממשלה בראשות אהוד אולמרט, מונה הירשזון לשר האוצר‏‏‎.‎‏

תקופת כהונתו של הירשזון כשר האוצר עמדה בסימן מלחמת לבנון השנייה, שגרמה להוצאות בלתי צפויות של מיליארדי שקלים למדינה, הן כפיצויים לתושבי הצפון והן לחיזוק ולשיקום צה"ל לאחר המבצע. בתקופה זו הייתה במשק צמיחה גבוהה של 5% בשנת 2006 וגידול משמעותי בהשקעות בישראל.

‏‏‎‎הירשזון הבן בדרך לכלא?

שמחתו של הירשזון על סיום ריצוי המאסר לא יכולה להיות שלמה: בית המשפט לתעבורה בתל-אביב יגזור בקרוב את עונשו של בנו הצעיר, ברק הירשזון, שהורשע כי ב-1 באפריל 2012, בעת שרכב על אופנועו עם חברתו באותה תקופה, נועם סלומון, הוא ביצע עבירות של נהיגה בקלות-ראש, גרימת חבלה של ממש ונהיגה בשכרות וגרם לפציעתה הקשה של סלומון.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לגזור עונש מאסר בפועל משמעותי על הירשזון הבן. ‏‎‎‏