סקר מפתיע: נפתלי בנט עוקף לראשונה את שלי יחימוביץ'

סקר שבוצע ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה עבור תוכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM, מצביע על היחלשות נוספת של מפלגת הליכוד-ביתנו וכן של מפלגת העבודה, ומנגד, על התחזקות ניכרת של מפלגת הבית היהודי בראשות בנט

לקראת הבחירות לכנסת שייתקיימו ביום שלישי הקרוב, סקר נוסף שבוצע ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה מצביע על היחלשות נוספת של מפלגת הליכוד-ביתנו וכן של מפלגת העבודה.ומנגד, על התחזקות ניכרת של מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט.

הסקר נערך בליל יום ד' במשאל טלפוני בקרב מדגם ארצי מייצג בן 500 מרואייינים מעל גיל 18, עבור תוכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM-רדיו ללא הפסקה. הסקר שאל את הבוחרים הפוטנציאלים, "לו נערכו בחירות היום למי מהמפלגות היית מצביע?".

לפי הממצאים, הליכוד ביתנו בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-32 מנדטים, כש-70% מהמשיבים בטוחים בהצבעתם. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' זוכה ל-16 מנדטים, עם אותו אחוז של ביטחון בהצבעה.

הבית היהודי של בנט זוכה לפי הממצאים ל-17.5 מנדטים תיאורטית עם 59% ודאות בהצבעה של המצביעים. יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת תיאורטית 10.5 מנדטים, כש-71% בטוחים בהצבעתם.

עוד לפי הסקר, קדימה של שאול מופז תקבל בבחירות רק 2 מנדטים, כמו גם עוצמה לישראל בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי. התנועה של ציפי לבני תקבל 6 מנדטים, 10 מנדטים לש"ס, ו-6 מנדטים למרצ וליהדות התורה (כל-אחת).

מפלגת עלה ירוק, הגימלאים, הירוקים הצעירים, עם שלם (בראשות הרב אמסלם) וכוח להשפיע (בראשות הרב אמנון יצחק) - לא עוברות את אחוז החסימה. המפלגות הערביות (חד"ש, בל"ד ורע"מ-תע"ל) יקבלו 4, 5 ו-3 מנדטים בהתאמה.

יצוין, כי לפי הסקר אחוז ניכר מהמצביעים אינם בטוחים למי יצביעו, כך שהכל עדיין פתוח.