גבאי מעדיף לפרוש בשיא

ההחלטה לעזוב את בזק כשהתוצאות והיעילות בשיא, מעצימה את ההצלחה שלו

למנכ"ל חדש לא יהיה קל להיכנס לנעליים של אבי גבאי בבזק. 6 שנים אינטנסיביות שבהן הוביל את החברה להישגים יוצאי דופן בכל קנה מידה - מקומי ובינלאומי - הפכו אותו לאחד המנכ"לים המוערכים ביותר בשוק העסקי היום. ההחלטה שלו לעזוב, כאשר התוצאות הן בשיאן והחברה חדה ויעילה מאין כמותה, מעצימה עוד יותר את ההצלחה שלו.

זה לא יהיה מוגזם להניח שלצד המיצוי שהוא חש, קיימת אצל גבאי גם תחושה שהוא את שלו עשה וכי כדאי שמנכ"ל אחר יטפל באתגרים החדשים שעומדים בפני בזק. שאחר יטפל באיומים מצד מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל או בשוק הסיטונאי החדש שמתרקם ושעשוי להקטין את רווחיות החברה.

אם יש הישג שגבאי חתום עליו ושאפשר לסמן אותו כגולת הכותרת בקדנציה שלו הרי שזו רשת ה-NGN החדשה. למרות שהגו אותה כבר לפני 10 שנים, גבאי הוא זה שתכנן אותה מחדש, הקים אותה וסיים את העבודה שלה. מדובר באחת מהרשתות המתקדמות ביותר בעולם ואין הרבה מפעילים שהצליחו להקים רשת כזו בתוך שלוש שנים ובפריסה ארצית. את תרומתה להכנסות ניתן לראות רבעון אחר רבעון בדיבידנדים שמושכים בעלי המניות, וספק אם יש עוד חברות טלקום בעולם שמגיעות לכאלה שיעורי רווחיות.

גם העובדה שבזק נחשבת עדיין למונופול לא מבטל את ההישג, מאחר שגם לרגולציה שחלה עליה אין אח ורע בעולם. באיזו עוד מדינה יש רמת פיקוח על מחירים כמו שיש על בזק?

יכולות ניהול נדירות

ההישג השני של גבאי הוא מערכת יחסי העבודה עם הוועד והעובדה שכל צד קיים את התחייבויותיו עד הסוף. העובדים נתנו לגבאי לנהל ובתמורה קיבלו שקט, ודאות וכמובן בונוסים. מערכת היחסים עם שלמה כפיר, יו"ר הוועד, הראתה שכאשר יודעים לרתום את העובדים ומתייחסים אליהם כשותפים - החברה רק מרוויחה מזה. גבאי ידע להוקיר תודה לעובדים. לא בהתנשאות, לא ביהירות, פשוט בגובה העיניים. הוא חיבק אותם - והם חיבקו אותו בחזרה.

ההישג השלישי של גבאי הוא ההנהלה. המנהלים שלו נבחנו לא רק בתוצאות, אלא גם ביכולת שלהם לתפקד ביחד והתלכיד שיצר בחברה נחשב לאחד מההישגים הגדולים של בזק בשנים האחרונות.

ההישג הרביעי הוא היכולת הנדירה שלו לגרום לכולם להיות מרוצים, ובמילים אחרות אפשר להגיד שהוא פשוט יודע לנהל נכון את העסק. הלקוחות מרוצים, הבעלים מרוצים, כמות התקלות אפסית לעומת המתחרים והשירות במגמת שיפור תמידית. בנוסף שינתה בזק באופן חד את האסטרטגיה שלה כלפי הרגולציה והפכה מחברה מושמצת ודורסנית - לחברה שמסכימה כמעט עם כל מהלך של הרגולטור. לא לחינם אמר אלוביץ' על גבאי שהוא מנהל בעל יכולות ניהול נדירות.