המגזר העסקי נותן למשרדי הממשלה את הציון "כמעט טוב"

ערב הבחירות, מפרסם איגוד לשכות המסחר את "מדד הביורוקרטיה" ■ אוריאל לין: "הממשלה כשלה בצמצום הביורוקרטיה והישגיה קלושים ביותר" ■ את המקום האחרון ברשימה תופסת מערכת בתי המשפט

המשרדים והגופים הממשלתיים מקבלים מהמגזר העסקי את הציון 6.78 מתוך 10, במסגרת "מדד הביורוקרטיה" התקופתי שמפרסם איגוד לשכות המסחר. המדד בוחן את איכות השירות שמקבלים העסקים השונים מגופים ממשלתיים, ובדומה למדדים קודמים, את המקום האחרון ברשימה תופסת מערכת בתי המשפט, שזכתה ברבעון האחרון של 2012 לציון 6.22.

המדד נערך בידי קבוצת גיאוקרטוגרפיה וחברת SQ, ומתוצאותיו ניכר כי בשנה האחרונה חלה ירידה הדרגתית במידת שביעות הרצון של בעלי העסקים מטיב השירות שהם מקבלים מהגופים שאליהם פנו. הציון הממוצע לרבעון האחרון של 2012 הוא 6.73, הנמוך ביותר ביחס לרבעונים אחרים מאותה שנה.

מנתוני המדד שפורסמו היום (ב') עולה כי בדומה למדדים קודמים, משרד התחבורה ממשיך להיות הנוח ביותר למגזר העסקי וברבעון האחרון קיבל את הציון 7.31. באיגוד לשכות המסחר אמרו היום כי חרף השיפור הקל שניכר בציון הכולל הגופים שנבדקו במסגרת המדד, טיב השירות שהם מגישים למגזר העסקי עדיין רחוק מהנורמה הממוצעת לטיב השירות בחברות שפועלות במגזר העסקי, שנקבעה על הציון 8.25 מתוך 10.

בהתייחס לנתונים אמר נשיא האיגוד, אוריאל לין, כי "הרגולטור הישראלי אימץ את הגישה שלפיה הציבור הוא אוסף של אנשים חסרי שיקול דעת וצריך לפרוס עליהם הגנה מעבר לזו שנפרסת על ילדי הגן. הממשלה הנוכחית כשלה בצמצום משמעותי של הביורוקרטיה והרגולציה והישגיה בקידום יעד זה היו קלושים ביותר. יש לקוות שהממשלה הבאה תבין את עומק הנזק שנגרם למשק ותשכיל לנכש עשבים שוטים ולהתמקד בעיקר - היכן שבאמת שצריך להגן על הציבור".

איזה משרד ממשלתי הכי נח לעסקים
 איזה משרד ממשלתי הכי נח לעסקים