"דפני ליף נעצרה ללא סיבה, והשוטרים הפעילו נגדה אלימות"

עורכת דינה של ליף הגיבה לאישום שהוגש נגדה בגין התפרעות בהפגנה ■ "החומר המצולם מצדיק חקירת מח"ש כדי לבדוק העמדת השוטרים שתקפו את ליף לדין"

‎‎‏"דפני ליף נעצרה ללא התנגדות וללא כל סיבה, תוך כדי שהיא נדחפת ומופעלת נגדה אלימות על-ידי שוטרים גברים שעברו, גם אם לא במתכוון, על טוהר המידות במעצר נשים" - כך טענה הבוקר (ד') בבית משפט השלום בתל-אביב פרקליטתה של ליף, עו"ד גבי לסקי, בתגובה לכתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד ליף בעקבות ההפגנה שבמהלכה ‏נעצרה‏ ליף בקיץ שעבר.

ליף מואשמת בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, השתתפות בהתפרעות ושימוש בכוח כדי להימנע ממעצר.

‏עוד טענה הסנגורית, שכפרה באישומים נגד ליף, כי ההפגנה שבמהלכה נעצרה ליף הייתה בלתי אלימה ולא הצריכה רישיון מהמשטרה או מהעירייה. "רשויות האכיפה שהיו במקום התגרו בצורה אלימה מאוד בנוכחים והמפגינים, תוך כדי חטיפת שלטים מידי אנשים, תקיפות, דחיפות ופגיעות במפגינים, ותוך פגיעה בחופש הביטוי וההפגנה שלהם", אמרה.

עוד טענה עו"ד לסקי כי למרות שליף הותקפה על-ידי השוטרים, אין בתיק אישור של המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) לכך. "ליף לא הגישה תלונה מפורשת במח"ש, אבל כל החומר המצולם, שכל ראשי מח"ש היו ערים לו, מצדיק פתיחת חקירת מח"ש כדי לבדוק העמדת השוטרים שתקפו את ליף לדין", אמרה.

כן טענה עו"ד לסקי כי כתב האישום כולל טענות שליף תקפה שוטרים במהלך האירוע, ולכן המשטרה לא היית הגורם המוסמך להגיש את כתב האישום, אלא הפרקליטות בלבד.

‎‎האישום: דחפה שוטר

לפי כתב האישום שהוגש נגד ליף לפני כחודש, ב-22 ביוני 2012 השתתפה ליף ב‏הפגנה‏ שהתקיימה בשדרות רוטשילד בתל-אביב, במטרה לחדש את מחאת האוהלים שהתקיימה שנה קודם לכן.

‏לדברי המשטרה, המפגינים, ובהם ליף, לא קיבלו רישיון מהמשטרה להפגנה ולא קיבלו היתר מעיריית תל-אביב להציב שוב אוהלים בשדרה. לפי הנטען, המפגינים הפרו את שלום הציבור "בצורה שיש בה כדי להטיל אימה". לפי האישום, כשהגיעו פקחי העירייה למקום, תקפו אותם המפגינים, זרקו עליהם בקבוקי מים וחפצים אחרים והיכו אותם.

‏ליף מואשמת כי במהלך המהומה היא דחפה שוטר שהודיע לה על מעצרה. בהמשך, טוענת המשטרה, התיישבה ליף אל הקרקע, ושאר המפגינים הצטרפו אליה וניסו למנוע את מעצרה.

המשטרה מיוצגת בידי עו"ד טלי בר-און ממחלקת התביעות של מחוז תל-אביב. ‏‎‎‏