אפל צונחת: מאבדת מעמדה כחברה הציבורית הגדולה בעולם

(עדכון) - אפל ממשיכה לרדת גם היום - ואקסון מובייל עוקפת אותה בשווי השוק והופכת שוב להיות החברה הציבורית הגדולה בעולם ■ גולדמן זאקס חתך את מחיר היעד למניית אפל ב-100 דולר ■ קריימר מסביר מה הדבר היחיד שיכול להציל את אפל

מניית אפל ממשיכה לרדת גם היום (ו') ומאבדת את מעמדה כחברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם - לטובת חברת הנפט אקסון מובייל. אפל נסחרת היום לפי שווי של כ-414 מיליארד דולר, בעוד אקסון נסחרת לפי 416.5 מיליארד דולר. אפל נפלה ב-37% מהשיא בספטמבר.

מה יכול להציל את מניית אפל מהמשך קריסה? אם תשאלו את הפרשן הכלכלי ג'ים קריימר מ-CNBC, רק אם הנהלת החברה תתעשת ותעשה משהו עם הר המזומנים בקופה שלה, יחול מפנה במניה.

מניית אפל נחתכה בשבועות האחרונים ומחקה למשקיעיה יותר מ-220 מיליארד דולר במונחי שווי שוק. בנק ההשקעות גולדמן זאקס חתך היום את מחיר היעד של המניה ב-100 דולר. (לסיפור המלא)

"הנהלת אפל חייבת להבין מה שכולם כבר הבינו: אפל היא בסך הכל עוד חברה ציבורית כמו כל השאר, בייחוד אחרי שהמייסד שלה, סטיב ג'ובס, מת", טוען קריימר. "ההנהלה חייבת להתאמץ יותר כדי להסביר עצמה מול המשקיעים".

קריימר מזכיר שבקופת המזומנים של אפל שוכבים 137 מיליארד דולר והוא טוען שהנהלת החברה לא עושה מספיק כדי לגרום לכסף הזה לעבוד עבור החברה. הוא קרא להנהלה להגדיל את חלוקת הדיבידנד למשקיעים או לחלופין לבצע רכישה מסיבית של מניות אפל, ובכך לתמוך במניה. לדבריו, זה הדבר היחיד שיכול להציל את מניית אפל מהמשך הידרדרות.

"בלי הגדלה מהותית של הדיבידנד או רכישת חוזרת מפלצתית של מניות, אפל תקועה בתהליך הברוטלי של מעבר ממניית צמיחה למניית ערך וזה אומר שיש עוד הרבה לאן לרדת עד שהמניה תמצא תחתית", אמר קריימר.