נעילה שלילית בבורסה; מניית מלאנוקס זינקה בכ-17%

בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים, S&P 500 בארה"ב בשיא של 5 שנים - אך הבורסה בת"א ננעלה בירידות בצל חששות ביטחוניים ■ רה"מ נתניהו, הבוקר: "בסוריה, שהולכת ומתבקעת, יש נשק קטלני ועלינו להיות ערוכים"

חרף עליות השערים בעולם בסוף השבוע, בבורסה בת"א נמחקו היום (א') העליות והמדדים ננעלו בירידות שערים. בורסות אירופה בשיא של 23 חודשים ומדד S&P 500 בארה"ב בשיא של 5 שנים, אך חששות גיאו-פוליטיים מכבידים על השוק בת"א על רקע הדיווחים המגיעים מסוריה והחשש לזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון, מה שעלול לגרור תגובה ישראלית. מחזור המסחר הסתכם בכ-704 מיליון שקל.

ההסלמה בסוריה מעיבה על מצב הרוח בבורסה. צה"ל הציב לאחרונה סוללות "כיפת ברזל" בצפון והחשש הוא מזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון, בהוראת איראן. רה"מ בנימין נתניהו הזהיר היום כי "בסוריה, שהולכת ומתבקעת, יש נשק קטלני ועלינו להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל איום אפשרי". (לסיפור המלא)

בינתיים, גיוסי הכספים בקרנות הנאמנות נמשכים. הקרנות המסורתיות רשמו בשבוע שעבר גיוסים של כ-425 מיליון שקל. כ-80% מהגיוסים התרכזו במחצית השנייה של השבוע לאחר פרסום תוצאות הבחירות. כך נמסר מבית ההשקעות מיטב. מתחילת החודש גייסה תעשיית קרנות הנאמנות סכום עתק של 6.1 מיליארד שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", משנה השבוע את התחזית שלו וטוען כי בעקבות הירידה של המדד מתחת לרמת התמיכה של 1,202 נקודות, אז התחזית לעליות נכנסת להמתנה.

בניגוד למגמה החיובית בשוקי העולם, תל אביב 25 התחיל לתת סימני חולשה. המהלך של תל אביב 25 מתחת ל-1202 נקודות הוא סימן החולשה שמשתמע מהמיפוי בסקירה מהשבוע שעבר. כפי שזה נראה נכון לנתוני סיום שבוע המסחר, החולשה הזו יכולה להימשך כך שאיתות המכר שניתן מתחת ל-1202 תקף", כתב סגל בסיקרה השבועית שלו.

"השאלה האם התמיכה באזור ה-1160 תצליח לשלוח "אנרגיה שורית", שתמנע התדרדרות של תל אביב 25, עדיין מחכה לתשובה. כעקרון יש לתמיכה הזו משמעות וחשיבות אבל יש יותר מדי איתותים טכניים שמבשרים לחץ על התמיכה הזו כך שקשה להסתמך עליה", המשיך סגל. "הגדרת המגמה מתעדכנת לירידה לטווח הקצר-בינוני בתור התחלה. מהלך מעל 1220 יבטל אותה ויחזיר את תל אביב 25 לתחום הדשדוש עם סיכוי לעליה. על פי נתוני חמישי לא נראה מהלך כזה באופק. קריאה שונה ביום ראשון תחייב עדכון תרחישים".

בזירת המאקרו המקומית, צפוי בנק ישראל לפרסם ביום שני את הריבית של חודש פברואר וזאת לאחר שבחודש שעבר הוריד הבנק את הריבית במשק ב-0.25 נקודות האחוז וכעת הריבית עומדת על 1.75%.

נעבור לוול סטריט ולגל העליות שנרשם שם בשבוע האחרון - רצף העליות הארוך ביותר מאז 2004. העליות בוול סטריט הובילה את מדד ה-S&P500 לחצות את רף ה-1,500 נקודות לראשונה מאז דצמבר 2007. רצף העליוות מושפע בעיקר בעונת הדוחות החיובית כשרוב החברות שיווחו עד כה היכו את התחזיות. בנוסף לדוחות הטובים של החברות, גם נתוני המאקרו שמתפרסמים לאחרונה מצביעים על התאוששות הכלכלה האמריקאית.

"הדוחות הכספיים טובים יותר ממה שציפו בוול סטריט", אמר לסוכנות בלומברג פיל אורלנדו, אסטרטג מניות ראשי ב-Federated Investors. כ-76% מבין 147 החברות ב-S&P 500 שפרסמו עד כה את הדוחות הכספיים שלהן עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח הנקי, בעוד ש-67% עקפו את תחזיות ההכנסות.

מלאנוקס לאן?

מניית מלאנוקס זינקה על רקע פער ארביטראז' חיובי של כ-20%. החברה סיימה את הרבעון הרביעי של 2012 עם מכירות של 122 מיליון דולר, גידול של 68% לעומת הרבעון הרביעי של 2011, וירידה של 22% לעומת הרבעון השלישי ב-2012, מעט מעל הצפי המעודכן שסיפקה החברה וציפיות האנליסטים. במונחים שנתיים, דיווחה החברה על מכירות של 501 מיליון דולר, קפיצה של 93% מעל 2011, ומעט מעל צפי האנליסטים. תחזית המכירות המקורית, כדאי לזכור, עמדה על 145-150 מיליון דולר.

לאחר הדוחות הורידו מספר אנליסטים את מחירי היעד למניה וגם את דירוג ההמלצות אולם אנליסטים אחרים נותרו עם מחירי יעד גבוהים בעשרות אחוזים ממחירה הנוכחי של מלאנוקס.

איש העסקים חיים סבן מתקרב להשלמת רכישת פרטנר : החברה הודיעה ביום חמישי לבורסה כי סבן רכש 3.2 מיליון מניות פרטנר מידי בנק לאומי , שהוחזקו ע"י החברה הבת לאומי פרטנרס. במסגרת העסקה יקבל סבן לידיו כשני שלישים מהחזקות סקיילקס בפרטנר (כ-31%), תמורת כ-250 מיליון שקל, במחיר של 32 שקל למניה.

פרטנר וסלקום רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול ניו יורק.

יו"ר החברה לישראל אמיר אלשטיין נפגש בסוף השבוע עם שר החוץ הקנדי ג'ון ביירד (John Baird) בדאבוס, שוויץ במסגרת הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים בעיר. לפי הערכות, השניים דנו בעסקת המכירה של כיל הישראלית לפוטאש הקנדית. בחברה לישראל סירבו להגיב לפניית "גלובס" בנושא. כיל צפויה לעלות היום בעקבות העליות במניות הדשנים בניו-יורק ביום שישי.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה בהיקף כספי של כ-35 מיליון דולר, לפיתוח תכונות מתקדמות בתחום המל"טים לאספקה במהלך שלוש שנים. אחת מהדרישות המשימתיות היא היכולת להחלפה מהירה בין מטעדי המל"ט.

חברת הביומד בריינסוויי דיווחה ביום חמישי על הצלחה נוספת. החברה ערכה ניסוי במרכז הרפואי באר-יעקב, שמטרתו לבחון את יעילות מכשיר ה-Deep TMS של החברה תוך שימוש בסליל יעודי שפותח עבור גמילה מעישון של חולי מחלת ריאות כרונית-חסימתית.