קרן זרה מעוניינת לרכוש 30% מאג"ח ג' של אמפל

חברת החיתום של מגדל שוקי הון הפיצה הבוקר מכתב למשקיעים ובו קריאה להגיש הצעות למכירת אג"ח ג' ■ הדד-ליין: מחר בשעה 17:00 ■ האג"ח נסחרות בתשואת "זבל" של 97% ■ הצעת הקרן מגלמת "תספורת" של 74% על החוב

הקרנות הזרות ממשיכות להתמקד באג"ח זבל ישראלי, הפעם של חברת אמפל, שבשליטת יוסי מימן. ל"גלובס" נודע כי מאחורי המכתב למשקיעים שהפיצה הבוקר חברת החיתום של מגדל שוקי הון עומדת ככל הנראה קרן השקעות זרה, שמעוניינת לרכוש 30% מאג"ח ג' של אמפל אמריקן, בהיקף של של כ-50 מיליון שקל ע.נ.

הבוקר הפיצה מגדל חיתום מכתב למשקיעים המוסדיים, והציעה להם להגיש הצעות למכירת אגרות החוב אגרות חוב מסדרה ג' של אמפל-אמריקן המוחזקות על ידם. מדובר במהלך מהיר, שכן את ההצעה לכמות אגרות החוב המוצעת למכירה ואת המחיר הנדרש (אשר לא יעלה על 26 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב אג"ח) יש להעביר עד מחר (ב') בשעה 17:00.

חברת אמפל אמריקן, נזכיר, נקלעה לקשיים אשתקד בעקבות ההפיכה במצרים, שהביאה להפסקת אספקת הגז לישראל. ממשלת מצרים הודיעה על ביטול החוזה עם EMG והאחרונה הגישה נגדה תביעה בינלאומית. תשואות האג"ח של אמפל זינקו, וכשהתברר למימן שהוא לא יוכל להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח, הוא ניצל את העובדה שאמפל רשומה כחברה אמריקאית, ופנה לבית המשפט בניו יורק בבקשה להקפאת הליכים. בספטמבר האחרון הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושים (Chapter 11) וכעת בוחנים מחזיקי האג"ח את אפשרויותיהם, לרבות השתלטות על החברה.

ההצעה למחזיקי האג"ח של אמפל מגיעה על רקע השקעה דומה שנעשתה בשבוע שעבר ע"י קרן הפרייבט אקוויטי יורק וקרן הגידור האמריקנית dk partners באג"ח אלביט הדמיה. ככל הידוע, שתי הקרנות רכשו כ-15% מהאג"ח של חברת ההשקעות, שבשליטת מוטי זיסר, בהשקעה של 150-200 מיליון שקל תמורת אג"ח בערך מתואם בשווי כפול. קרן יורק, נזכיר, מחזיקה גם כרבע מחוב האג"ח של אי.די.בי פתוח.