בכיר במודיעין הישראלי מאשר: "הפיצוץ בפורדו הסב נזק רב"

לפי דיווח של ה"טיימס" הלונדוני, בכיר במודיעין הישראלי טען כי להערכתו האירוע התרחש בשבוע שעבר ■הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית: "מדובר בשקרים חסרי בסיס שיוצרו ע"י התקשורת המערבית"

לאחר שאמש (א') הכחישו האיראנים בתוקף כי פיצוץ עז אירע במתקן הגרעיני התת-קרקעי בפורדו, הסמוך לעיר קום, בכיר במערך המודיעין ישראלי מאשר כי אכן היה פיצוץ במתקן שגרם לנזק רב במקום, כך דיווח הלילה ה"טיימס" הלונדוני.

על-פי הדיווח, הגורם הבכיר אישר את הדיווחים על הפיצוץ וטען כי להערכתו האירוע התרחש בשבוע שעבר. כמו כן נמסר כי מערכת הביטחון בודקת את הדיווחים כי הפיצוץ החזק גרם לנזק משמעותי במתקן וכי 200 עובדים וטכנאים נלכדו מתחתיו.

אמש טען סגן ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, סייד שמסדין ברברודי, כי אין שחר לידיעה על פיצוץ במתקן הגרעיני, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית. "מדובר בשקרים חסרי בסיס שיוצרו על-ידי התקשורת המערבית, במטרה להשפיע על שיחות הגרעין הקרובות בין טהרן למעצמות העולם", אמר ברברודי.

אתר החדשות האמריקאי WND דיווח בסוף השבוע, כי במתקן התת-קרקעי אירע השבוע פיצוץ עז, שגרם ללכידתם של כ-240 עובדי המקום. עד כה לא נמסר לדיווח אישור מכל מקור אחר. על-פי הפרסום, המקרה התרחש ביום שני בשבוע שעבר, אז, ככל הנראה, התרחש פיצוץ באחד מהאולמות התת-קרקעיים במקום, הממוקם בעומק של כ-100 מטרים מתחת לפני האדמה. פרטי המקרה נמסרו מפיו של המידרזה זאקרי, קצין מודיעין לשעבר ברפובליקה האסלאמית. עוד דווח כי המשטר באיראן סמוך ובטוח כי מדובר במעשה חבלה - ולא ביד המקרה.