הפועלים דורש מדני ברנר פירעון חובות אגרי וקמור

חייב את חשבון העו"ש של קמור ב-91 מ' ש', ובנוסף הוא מחזיק בשעבוד על מניות השליטה בחברה ■ דרישת הבנק עשויה לפגוע בהסדר החוב של קמור

בנק הפועלים מנחית מהלומה על עסקיו של דני ברנר. חודש לאחר שמחזיקי האג"ח של קמור הסכימו למתווה הסדר חוב שהציע להם ברנר, בעל השליטה בחברה, דורש הבנק (שהינו הנושה הגדול של קמור ושל החברה האם, אגרי) פירעון מיידי של החובות כלפיו בסך כ-150 מיליון שקל - 81 מיליון שקל מקמור ו-68 מיליון שקל מאגרי. אתמול קיבלו שתי החברות מכתבי דרישה לפירעון מיידי בתוך חמישה ימים, נוכח פיגור בהחזר ההלוואות.

במקביל, חייב הפועלים חשבון עו"ש של קמור בסכום של 91 מיליון שקל, בתוספת הפרשי ריבית והצמדה (בחשבון שוכבים 85 מיליון שקל). החשבון משועבד לטובת הבנק בגין החוב של קמור, כאשר החוב של אגרי לבנק מובטח במניות השליטה שהיא מחזיקה בקמור.

כאמור, בחודש שעבר הגיעו מחזיקי האג"ח של קמור, שלהם חייבת החברה כ-100 מיליון שקל, להסכמות לגבי הסדר חוב, לפיו ידוללו בעלי המניות הקיימים בחברה בחצי. אם הסדר החוב ייושם, תדולל אגרי של ברנר להחזקה של 32% במניות קמור, לעומת 64% היום.

לפי המתווה יקבלו מחזיקי האג"ח 20% ממניות קמור, וברנר עצמו יקבל כמות מניות דומה כנגד השקעה של 10 מיליון שקל בחברה. ההסדר הותנה בהסכמת בנק הפועלים ובנק מרכנתיל דיסקונט, שהינו נושה לא מובטח בגין חוב של 7 מיליון שקל.

בשנה האחרונה נקלעה פירמידת חברות הנדל"ן והספנות של ברנר למשבר תזרימי קשה. לדוחות הכספיים של שלוש החברות הכלולות בה - אגרי, קמור וקמור אירופה - צורפה הערת "עסק חי", עקב קושי לפרוע את חובותיהן.

האג"ח של קמור, החברה המרכזית בקבוצה, נסחרות ב"תשואת זבל" של עד 31%.

בעל בית חדש?

נציגות מחזיקי האג"ח הובילה קו לוחמני מול החברה, וכעת כלל הנושים הבלתי מובטחים עלולים לשלם מחיר כבד. בנק הפועלים מאיים לקחת את הכסף שהחברה חייבת לו, ומחזיקי האג"ח ייאלצו להיכנס למלחמה על נכסי החברה מול בעל בית חדש - בנק הפועלים. המחזיקים מתכוונים להמשיך לפעול ליישום הסדר החוב, ובשבוע שעבר מונה רו"ח שי ניסן כמומחה מטעם ביהמ"ש ללוות את ההסדר.

לקמור שתי סדרות אג"ח: ו', שאמורה להיפרע מדי חודש יולי בין השנים 2013 ל-2016, ו-ח', שאמורה להיפרע מדי חודש אוקטובר בין השנים 2012 ל-2014 (התשלום האחרון לא שולם). לפי תנאי ההסדר, תקבל החברה דחייה של שנתיים במועדי תשלום הקרן לשתי הסדרות. הריבית תשולם כסדרה, בתוספת של 2.5% עד פירעון מחצית מהקרן, ולאחר מכן בתוספת של 1.5%.

מלבד אגרי, בעלי מניות נוספים בקמור, הם משפחת ורטהיים ובית ופסגות, שמחזיקים ב-7.7% מהמניות כל אחד.

החובות של קמור
 החובות של קמור