האוצר עדכן מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה; מה השינויים?

החידושים העיקריים: נגישות מסמארטפונים וטאבלטים, הזנת משתנים חדשים ותשתית להוספת משתנים בהתאם לרמת הבטיחות ומערכות הבטיחות של כלי הרכב המבוטח

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר עדכן את מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה. העדכון כולל שיפורים בחוויית הגלישה למשתמש, נגישות מסמארטפונים וטאבלטים וכן משתנים חדשים שניתן להזין.

המחשבון מציג את כל תעריפי ביטוח חובה של החברות הפועלות בענף ומאפשר לציבור להשוות תעריפים. מאז החל לפעול בשנת 2004 ירדו דמי ביטוח חובה לכלי רכב פרטיים ב-19% בשנים 2005-2011. באוצר מציינים כי מדובר בחיסכון של 3 מיליארד שקל לציבור. באותה תקופה נרשמו 12 מיליון השוואות תעריפים.

העדכונים שהכניס כעת האוצר במחשבון כוללים, בין היתר, הזנת משתנים (כגון: כריות אויר, משקל רכב מסחרי, נפח מנוע של אופנוע) שיאפשרו למבטחים לקבוע דמי ביטוח המתאימים יותר לסיכון המבוטח. כמו כן, במחשבון קישור לאתר משרד התחבורה לבירור פרטים הנדרשים לקביעת דמי ביטוח חובה. במחשבון הוטמעה גם תשתית להוספת משתנים בהתאם לרמת הבטיחות ומערכות הבטיחות של כלי הרכב המבוטח.

"עדכון מחשבון תעריפי ביטוח חובה משפר משמעותית את המידע הזמין למבוטחים ומאפשר השוואת דמי ביטוח ביתר קלות", מסר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, פרופ' עודד שריג. "האגף ממשיך בכך לדאוג לצרכנים על ידי העמדת כלים מתקדמים, המספקים מידע רב, לשכלול ולשיפור שוק הביטוח וחיסכון לטווח ארוך".

אסף מיכאלי, מנהל מחלקת ביטוח כללי באגף הפיקוח על הביטוח, ציין היום כי "אנו שמים דגש בנושא הרכב חובה כבר שנים והמחשבון הוא אחד הכלים הטובים שיש להציף מידע לציבור ולשכלל את השוק. בעשור האחרון ראינו ירידה של 45% בפרמיה בתחום. אנו משכללים את המנוע ויוצאים בקמפיין להצפתו, תוך שיפור הפלטפורמה במחשבון כך שתכלול רכיבים נוספים כגון עזרי ואמצעי בטיחות מצילי חיים".