אקסלנס: אין סיבות שיעצרו את הראלי - קנו מניות

מחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה: "שוק המניות עולה למרות אחזקת החסר במניות כאשר המשקיעים עדיין מחפשים נקודת כניסה טובה יותר"

"אנו מתקשים למצוא סיבות ראויות מדוע הראלי בארה"ב ייגמר או אפילו ייכנס להשהייה בתקופה הקרובה. שוק המניות עולה למרות אחזקת החסר במניות כאשר המשקיעים עדיין מחפשים נקודת כניסה טובה יותר - כשיש מספיק משקיעים כאלה, זה פשוט לא קורה. בנוסף נראה כי רמות המכפילים עדיין סבירות, בטח בהשוואה לרמת הריבית ארוכת הטווח הנמוכה", כך מעריכים היום (ג') במחלקת המחקר והאסטרטגיה של אקסלנס נשואה.

מדד ה-S&P500 הגיע במהלך השבוע שעבר לרמה של 1,500 נקודות לראשונה מאז 2007, והוא רחוק כ-4% בלבד מרמת השיא שלו, אליה הגיע ב-9 באוקטובר 2007.

"1,500 הוא סתם מחסום פסיכולוגי ובגלל לא בטוח שיהיה עמיד במיוחד", כותבים במחלק המחקר. "המשקיעים אמנם במתח שכן המדד ביקר ברמות אלו רגע לפני קריסת שוק המניות בבועת הדוט.קום בשנות ה-2000 וביקר שם גם בשלהי 2007, רגע לפני שהחלה להתפוצץ בועת הדיור בארה"ב. בנוסף נראה כי המשקיעים גם קצת חוששים מרמת האופטימיות עליה מאותת מדד ה-VIX, שנמצא בשפל של 5 שנים".

להערכת אקסלנס, תנאי הקרקע המאקרו כלכליים, פנויים להמשך עליות: "הנתונים הכלליים בארה"ב ממשיכים להעיד על התאוששות, באירופה הסיכון לקריסה פיננסית יורד בחדות. בנוסף נראה כי נתוני המאקרו באסיה ואפילו בגרמניה מעידים על התייצבות ואף התאוששות טובה מהצפוי".