יועצי השקעות - מי טוען ששוק המניות הגיע לשיא?

לדעתו של דאגלס קאס, מנהל חברת ההשקעות "סיבריז פרטנרז", אם לא יעשה מהלך משמעותי לשינוי, יהיה זה בלתי נמנע שארה"ב תחווה בקרוב נסיגה והאטה

לצד הרוח האופטימית, הראלי, והנתונים הכלכליים, יש מי שמעדיף להציע הערכות שונות. האסטרטג דאגלס קאס אמר השבוע שכבר הגענו לשיא, כך על פי אתר CNBC מאמש (ג').

קאס טען שהמשקיעים מתעלמים מרוחות מסוימות בשווקים ובכלכלה. "אם לא די בכך שהמדיניויות המוניטרית והפיסקלית אינן יציבות, הן גם מחלישות", הוא אמר. "באופן בסיסי המדינה שלנו מריצה טריליוני דולרים בגרעון בזמן שהיא מנסה לשמור על תשואה אפסית, וזו אסטרטגיה שאינה בת קיימא", אמר קאס.

לדעתו של קאס, מנהל חברת ההשקעות "סיבריז פרטנרז", אם לא יעשה מהלך משמעותי לשינוי, יהיה זה בלתי נמנע שהמדינה תחווה נסיגה והאטה. קאס הדגיש כי החלקים הרגישים ביותר בכלכלה האמריקאית, היא מה שהוא כינה, ה"שבריריות הצרכנית". קיימות אינספור בעיות, כאשר המשבר הגדול ביותר בא לידי ביטוי באי בטחון תעסוקתי, בעובדה שהשכר לא נמצא בהלימה ליוקר המחיה, ובמחירי הדיור.

בנוגע ל מדד S&P 500 אמר קאס כי הוא בקרוב ירד בכ-7% מרמתו הנוכחית. הוא מעריך כי הוא יסיים את השנה ברמה של 1,425 נקודות.

"אני חושב שהתנהגות הצרכנים תהיה שונה מאוד בקרוב", טען קאס. "תוסיפו לזה את שובו של ה- 'Payroll Taxes' (המס המוטל על השכירים), ובכלל שיעורי מיסוי גבוהים על השכר, ותגלו צניחה בבטחון הצרכנים", הוא אמר. הוא ציין כי ארה"ב ננמצאת בעיצומו של תהליך שיגיע לשיא כבר השנה.

נציין, כי פעמיים בעבר חזה קאס נכונה את העתיד לבוא. היה זה כאשר טען שהשוק קרוב לתחתית, פחות משבוע לפני שה- S&P 500 הגיע ל-676 נקודות ב-9 במרץ 2009. שנה אחר כך, ב-6 ביולי 2010, ציין כי התחתית השנתית קרובה.