מו"מ השוק הסיטונאי כשל; כחלון זימן המפעילים

משרד התקשורת מזמן את חברות התשתית בזק והוט לבין פרטנר וסלקום ושחקנים נוספים, לקבלת עדכון על מצב השיחות ■ ברקע, המשרד התקדם בצורה משמעותית בעבודה על מחירי השוק הסיטונאי

בעקבות תום המועד ליישום השוק הסיטונאי, וכישלון המו"מ בין חברות התשתית בזק והוט לבין פרטנר וסלקום ושחקנים נוספים, מזמן משרד התקשורת את המפעילים לקבלת עדכון על מצב השיחות.

המפעילים אמורים לבוא ולדווח היכן עומד המו"מ כדי שהמשרד יוכל להעריך כיצד לפעול. נזכיר כי המועד הרשמי לסיומו של המו"מ חל בנובמבר שנה שעברה.

השוק הסיטונאי הוא המודל החדש שנבחר לשוק התקשורת הקווית בישראל, במסגרתו החברות שאין להן תשתיות קוויות משתמשות בתשתיות של החברות בזק והוט, ומשלמות להן עבור השימוש במחירים שמשרד התקשורת מאשר.

כזכור, משרד התקשורת קבע בחודש מאי שנה שעברה במסמך המדיניות של שר התקשורת, משה כחלון, שבמידה והצדדים לא יגיעו לסיכום לגבי השוק הסיטונאי, כיצד הוא יעבוד ומה יהיו המחירים, אזי המשרד ישקול האם להתערב. היות והמועד חלף, מבקש המשרד כעת ללמוד מה קורה במו"מ, כדי להחליט כיצד לפעול.

ברקע הדברים, כפי שדווח ב"גלובס", התקדם משרד התקשורת בצורה משמעותית בעבודה על מחירי השוק הסיטונאי. המשרד אמור היה להוציא שימוע בנושא מחירי הקישוריות ברשתות הנייחות ושר התקשורת משה כחלון אמור היה לדווח על כך עוד לפני הבחירות. ואולם ברגע האחרון הוחלט לעכב את הפרסום לצורך השלמות נוספות.

בנוסף, מתכוון משרד התקשורת לערוך סיור משותף עם פרטנר וסלקום כדי לבדוק מקרוב ולבחון כיצד אמור להיראות השוק הסיטונאי בצורה פיסית, כלומר כיצד יתחברו פרטנר וסלקום לרשת בזק, ובאיזה אופן יגיעו ללקוחות על גבי התשתיות שלהן.